Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4270
Назва: | Емоційні особливості жінки в процесі реалізації материнської ролі |
Інші назви: | Emotional Features of Women as Mothers |
Автори: | Крижановська, З. Ю. Kryzhanovska, Z. Y. |
Бібліографічний опис: | Крижановська, З. Ю. Емоційні особливості жінки в процесі реалізації материнської ролі / З. Ю. Крижановська // Психологічні перспективи / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Ін-т соц. та політ. психології НАПН України. – Луцьк, 2014. – Вип. 23. – С. 148-159. – Бібліогр.: с. 158-159. |
Дата публікації: | 2014 |
Дата внесення: | 16-чер-2014 |
Видавництво: | Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України |
Теми: | жінка материнство материнські функції «емоційне вигорання» тип взаємин із дитиною. woman motherhood parent functions «emotional burnout» type of relationship with the child |
Короткий огляд (реферат): | У статті викладено результати теоретичного й емпіричного дослідження емоційного супроводу жінки в процесі реалізації материнської ролі. Опрацювання цієї проблеми в науковій думці дало змогу встановити складну структуру материнської ролі в житті жінки, її важливість для розвитку дитини, множинність культурних та індивідуальних варіантів прояву. Обґрунтовано до-цільність здійснення дослідження емоційних особливостей жінки в процесі реалізації материнської ролі. Мета першого етапу емпіричної програми – формування груп вибірок досліджуваних: до першої увійшли жінки-матері, рівень «емоційного вигорання» яких був низьким та помірно-середнім, у той час як до другої – з високими показниками за цією ознакою. Відмінності в показниках «емоційного вигорання» двох досліджуваних груп виявлено на статистично значущому рівні. Ми припускаємо, що ці результати зумовлені саме процесом виконання жінкою своєї материнської ролі. Продовження вивчення емоційних характеристик жінок під час реалізації ними материнської ролі засвідчило, що матерів, які не переживають «емоційного вигорання» в процесі виховання дитини, характеризує гарне самопочуття, активна позиція та позитивний настрій. Останній етап діагностичної програми був зорієнтований на вивчення особливостей типу взаємин із дитиною в жінок двох досліджуваних груп. Порівняння та зіставлення результатів засвідчує наявність відмінностей у групах досліджуваних: для жінок, емоційні переживання яких носять позитивний характер, взаємодія з дитиною здебільшого гармонійна. Вони позитивно налаштовані на свою дитину: чутливі до її потреб, творчі у взаємодії з нею, не обмежують її самостійність та активність. Жінки з підвищеними показниками емоційного виснаження продемонстрували труднощі у взаємодії з дитиною: у них виявилося недостатньо розвинене почуття прийняття та любові, нерозуміння дитячих бажань, неадекватне оцінювання дитячих можливостей. Підсумовуючи результати наукових пошуків, варто відзначити, що виконання жінкою материнської ролі здатне супроводжуватись і позитивними, і негативними емоційними станами, котрі мають свій вплив на безпосередню взаємодію з дитиною. This paper presents the results of theoretical and empirical studies of the necessity of emotional support of women in the implementation of the parent role. Studying the problem made it possible to determine the complex structure of the parent role in a woman’s life, its importance for the development of the child, and the multiplicity of cultural and individual variants influencing the woman. The fundemental necessity of carrying out research into emotional characteristics of women in the implementation of the maternal role is paramount. The aim of the first phase of the study was the formation of groups to be investigated : the first included mothers on the level of «emotional burnout» which was low to moderately average, while the second was rated – with high scores on this basis. The differences in terms of «emotional burnout» of the two studied groups were found to be at a statistically significant level. The author suggests that these results are due to the process of development of a woman in her role as a mother. The study of the emotional characteristics of women in the implementation of their maternal role showed that mothers who are not experiencing «emotional burnout» in the upbringing of their child were characterized by their active role in child rearing and a positive attitude. The last stage of the diagnostic program was aimed at studying the characteristics of the type of relationships in the two studied groups. Comparison and correlation of the results shows that there were differences in the groups studied: for women with emotional experiences which are of a positive nature, the interaction with the child was mostly harmonious. These women were positively disposed to her child and sensitive to her needs, creative in her relations with the child and did not limit the child’s independence and activity. Women with increased rates of emotional exhaustion showed difficulties in interaction with the child: they provided insufficiently to developing a sense of acceptance and love, misunderstood the child’s desires, and did not adequately assess the child’s capabilities. Summarizing the results of the research, it is worth noting that the performance of a woman as a parent is dependent on both positive and negative emotional variables which have a direct impact on her interaction with the child. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4270 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Психологічні перспективи, 2014, № 23 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kryzhanovska.pdf | 356,5 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.