Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4229
Title: Syntactic Performance in Onlinewritten Discourse by an English/Swedish Bilingual with Asperger’s Syndrome: A Case Study
Other Titles: Cинтаксичні вміння й навички англо-шведського білінгва з синдромом Аспергера в писемному дискурсі online: досвід дослідження
Authors: Kapranov, Oleksandr
Капранов, Олександр
Bibliographic description (Ukraine): Kapranov O. Syntactic Performance in Onlinewritten Discourse by an English/Swedish Bilingual with Asperger’s Syndrome: A Case Study / O. Kapranov // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2014. – Issue 1. – P. 74-80.
Issue Date: 2014
Date of entry: 12-Jun-2014
Publisher: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Keywords: Asperger syndrome
code-switching
English
early balanced bilingual
syntactic performance
Swedish
синдром Аспергера
англійська мова
збалансована двомовність
синтаксичні вміння та навички
шведська мова
Abstract: The present article described syntactic performance by an English/Swedish bilingual participant with Asperger syndrome. The participant’s syntactic performance was investigated by means of observing the participant’s status updates onFacebook, a social networking platform. Two observation sessions involved one week each, with the interval of six months between the sessions.It was theorised that the bilingual participant’s syntactic performance would be exacerbated by codeswitching. The participant’s data were tagged in computer software CLAN. Results of the data analysis indicated that the hypothesis was not supported: the participant’s syntactic performance exhibited no presence of code-switching. Data analysis indicated that there was no significant difference in the participant’s syntactic performance in the period of six months. В статті описано синтаксичні вміння та навички двомовного учасника eксперименту з синдромом Аспергера. Синтаксичні вміння та навички досліджено в серії з двох спостережень. Гіпотеза полягала в тому, синтаксичні вміння та навички можуть бути ускладнені наявністю двох мов у вербальному репертуарі учасника, англійської та шведської відповідно. Дані проаналізовано в комп’ютерній програмі CLAN. У результаті було встановлено, що синтаксичні вміння та навички двомовного учасника не зазнають перехресного впливу англійської та шведської мов; не було змін у синтаксичних уміннях та навичках учасника впродовж шести місяців.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4229
Content type: Article
Appears in Collections:East European Journal of Psycholinguistics, 2014, Volume 1, Number 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kapranov.pdf1,69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.