Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4218
Title: Вікові особливості розвитку комунікативної компетентності в онтогенезі
Other Titles: Age Peculiarities of Communicative Competence Development in Ontogenesis
Authors: Галапчук-Тарнавська, Олена Михайлівна
Halapchuk-Tarnavska, Olena M.
Bibliographic description (Ukraine): Галапчук-Тарнавська О. Вікові особливості розвитку комунікативної компетентності в онтогенезі / О. Галапчук-Тарнавська // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2014. – Issue 1. – P. 24-32.
Issue Date: 2014
Date of entry: 11-Jun-2014
Publisher: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Keywords: вік
комунікативна компетентність
стратегія
тактика
мовленнєва ситуація переконання
age
communicative competence
strategy
tactics
speech situations of convince
Abstract: У статті проаналізовано вікові особливості розвитку комунікативної компе тентності в онтогенезі. Комунікативна компетентність − базове поняття для розуміння соціальної комунікації. Сама компетентність у мові є результатом розвитку її застосування, і лише внаслідок активного відображення дійсності й активного спілкування в дитини виникає розуміння мови. Схарактеризовано стратегічну комунікативну компетентність дітей у симетричній та асиметричній мовленнєвих ситуаціях переконання. У спонукальній мовленнєвій ситуації переконання стратегії виступають як стратегії гнучкого типу в асиметричних ситуаціях спілкування, коли ініціатором бесіди виступає дорослий, і як стратегії гнучкого й м’якого типів, коли це діти/підлітки. Стратегія переконання полягає в тому, щоб переконати співрозмовника прийняти певний погляд, переконати адресата в його правоті. Ця стратегія реалізується через універсально-вікові тактики повтору, удаваного визнання мовцем авторитетної для адресата людини, спростування слів адресата. Преферентно-віковими для дорослих є тактики «урівнювання», виправдовування дій третьої особи, тактика умовних речень, заборони дії, підхвату ключового слова. The article reveals the age peculiarities of development of communicative competence in ontogenesis. The notion of communicative competence is defined. Formation and development of conversational competence of a child is influenced by family, school and peers. Communicative competence presupposes four types of skills and knowledge: grammar, sociolinguistic, discoursive and strategic. Strategic communicative competence of children is analyzed in the symmetrical (in which age, social status and social role of interlocutors are equal) and asymmetrical speech situations of convince (in which communicants are not equal in the abovementioned parameters). Strategy is understood as speech/ not speech actions that are aimed at reaching communicative goal and are flexible in the asymmetrical speech situations and both soft and flexible in the symmetrical speech situations. The strategy to persuade the interlocutor is realized by the age-neutral tactic of repetition and tactic of refuting; age-preferential tactics of counterbalancing, «catching» the key word, prohibition and using conditionals is utilized by adults in asymmetric situations.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4218
Content type: Article
Appears in Collections:East European Journal of Psycholinguistics, 2014, Volume 1, Number 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Halapuk.pdf2,68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.