Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4218
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГалапчук-Тарнавська, Олена Михайлівна-
dc.contributor.authorHalapchuk-Tarnavska, Olena M.-
dc.date.accessioned2014-06-11T12:51:49Z-
dc.date.available2014-06-11T12:51:49Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГалапчук-Тарнавська О. Вікові особливості розвитку комунікативної компетентності в онтогенезі / О. Галапчук-Тарнавська // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2014. – Issue 1. – P. 24-32.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4218-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано вікові особливості розвитку комунікативної компе тентності в онтогенезі. Комунікативна компетентність − базове поняття для розуміння соціальної комунікації. Сама компетентність у мові є результатом розвитку її застосування, і лише внаслідок активного відображення дійсності й активного спілкування в дитини виникає розуміння мови. Схарактеризовано стратегічну комунікативну компетентність дітей у симетричній та асиметричній мовленнєвих ситуаціях переконання. У спонукальній мовленнєвій ситуації переконання стратегії виступають як стратегії гнучкого типу в асиметричних ситуаціях спілкування, коли ініціатором бесіди виступає дорослий, і як стратегії гнучкого й м’якого типів, коли це діти/підлітки. Стратегія переконання полягає в тому, щоб переконати співрозмовника прийняти певний погляд, переконати адресата в його правоті. Ця стратегія реалізується через універсально-вікові тактики повтору, удаваного визнання мовцем авторитетної для адресата людини, спростування слів адресата. Преферентно-віковими для дорослих є тактики «урівнювання», виправдовування дій третьої особи, тактика умовних речень, заборони дії, підхвату ключового слова. The article reveals the age peculiarities of development of communicative competence in ontogenesis. The notion of communicative competence is defined. Formation and development of conversational competence of a child is influenced by family, school and peers. Communicative competence presupposes four types of skills and knowledge: grammar, sociolinguistic, discoursive and strategic. Strategic communicative competence of children is analyzed in the symmetrical (in which age, social status and social role of interlocutors are equal) and asymmetrical speech situations of convince (in which communicants are not equal in the abovementioned parameters). Strategy is understood as speech/ not speech actions that are aimed at reaching communicative goal and are flexible in the asymmetrical speech situations and both soft and flexible in the symmetrical speech situations. The strategy to persuade the interlocutor is realized by the age-neutral tactic of repetition and tactic of refuting; age-preferential tactics of counterbalancing, «catching» the key word, prohibition and using conditionals is utilized by adults in asymmetric situations.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherLesya Ukrainka Eastern European National Universityuk_UK
dc.subjectвікuk_UK
dc.subjectкомунікативна компетентністьuk_UK
dc.subjectстратегіяuk_UK
dc.subjectтактикаuk_UK
dc.subjectмовленнєва ситуація переконанняuk_UK
dc.subjectageuk_UK
dc.subjectcommunicative competenceuk_UK
dc.subjectstrategyuk_UK
dc.subjecttacticsuk_UK
dc.subjectspeech situations of convinceuk_UK
dc.titleВікові особливості розвитку комунікативної компетентності в онтогенезіuk_UK
dc.title.alternativeAge Peculiarities of Communicative Competence Development in Ontogenesisuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2014, Volume 1, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Halapuk.pdf2,68 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.