Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29950| Назва: | Комп'ютерні ігри як чинник емоційної адаптації/дезадаптації в умовах війни |
| Автори: | Мацюк, Станіслав Валерійович |
| Приналежність: | Кафедра педагогічної та вікової психології 053 Психологія |
| Бібліографічний опис: | Мацюк С. В. Комп'ютерні ігри як чинник емоційної адаптації/дезадаптації в умовах війни : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. А. В. Кульчицька ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 92 с. |
| Дата публікації: | 2025 |
| Дата внесення: | 23-гру-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Науковий керівник: | Кульчицька, Анна Валеріївна |
| Теми: | комп'ютерні ігри війна емоційна адаптація емоційна дезадаптація |
| Короткий огляд (реферат): | Актуальність дослідження. Активна фаза воєнного конфлікту змусила українське суспільство вносити корективи у повсякденне життя. Реалії, в яких нині перебуває народ України, змусили кожного з нас мобілізуватись та використати велику кількість ресурсу. Така ситуація стала складним випробуванням для психіки людей, спричинила поглиблення життєвих криз та появу складних емоційних станів, вплинула на якість життя і благополуччя, що не могло не позначитись на психоемоційному стані громадян України загалом. Нині з комп'ютерними технологіями пов'язані практично всі сфери життя людини - і пізнавальна, і трудова, і комунікативна, і творча, і рекреаційна. Ще з початку вісімдесятих років двадцятого століття в індустрії розваг комп'ютерні технології посіли значне місце, а саме комп'ютерні ігри (КІ), які залучають користувачів яскравими реалістичними сюжетами, графікою, звуковим супроводом і дуже впливають на світогляд сучасних молодих людей. Комп'ютерні ігри мають також велике значення як чинник підтримки ресурсного стану особистості під час війни, що і зумовлює актуальність теми дослідження дипломної роботи. Висновки: теоретичний аналіз наукової літератури свідчить, що комп’ютерні ігри в умовах війни, особливо в контексті російської агресії проти України, можуть виступати як потужний інструмент емоційної регуляції. Вони здатні сприяти адаптації, допомагаючи впоратися з травмою, стресом та ізоляцією, або, навпаки, призводити до дезадаптації через залежність, ескапізм чи посилення тривоги.. Дослідження показує, що дезадаптивний геймінг (42% вибірки) є неефективним копінг-механізмом, який посилює тривожність і пригнічення емоцій. Альтернативні стратегії – майндфулнес, фізична активність, арт-терапія, групова підтримка та психоосвіта – знижують ризик ПТСР, депресії та залежності, сприяючи адаптації в умовах війни. Адаптивна група (12%) може використовувати різні види активностей для масштабування резільєнтності. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29950 |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| matsiuk_2025.pdf | 1,18 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.