Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29950
Назва: Комп'ютерні ігри як чинник емоційної адаптації/дезадаптації в умовах війни
Автори: Мацюк, Станіслав Валерійович
Приналежність: Кафедра педагогічної та вікової психології
053 Психологія
Бібліографічний опис: Мацюк С. В. Комп'ютерні ігри як чинник емоційної адаптації/дезадаптації в умовах війни : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. А. В. Кульчицька ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 92 с.
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 23-гру-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Науковий керівник: Кульчицька, Анна Валеріївна
Теми: комп'ютерні ігри
війна
емоційна адаптація
емоційна дезадаптація
Короткий огляд (реферат): Актуальність дослідження. Активна фаза воєнного конфлікту змусила українське суспільство вносити корективи у повсякденне життя. Реалії, в яких нині перебуває народ України, змусили кожного з нас мобілізуватись та використати велику кількість ресурсу. Така ситуація стала складним випробуванням для психіки людей, спричинила поглиблення життєвих криз та появу складних емоційних станів, вплинула на якість життя і благополуччя, що не могло не позначитись на психоемоційному стані громадян України загалом. Нині з комп'ютерними технологіями пов'язані практично всі сфери життя людини - і пізнавальна, і трудова, і комунікативна, і творча, і рекреаційна. Ще з початку вісімдесятих років двадцятого століття в індустрії розваг комп'ютерні технології посіли значне місце, а саме комп'ютерні ігри (КІ), які залучають користувачів яскравими реалістичними сюжетами, графікою, звуковим супроводом і дуже впливають на світогляд сучасних молодих людей. Комп'ютерні ігри мають також велике значення як чинник підтримки ресурсного стану особистості під час війни, що і зумовлює актуальність теми дослідження дипломної роботи. Висновки: теоретичний аналіз наукової літератури свідчить, що комп’ютерні ігри в умовах війни, особливо в контексті російської агресії проти України, можуть виступати як потужний інструмент емоційної регуляції. Вони здатні сприяти адаптації, допомагаючи впоратися з травмою, стресом та ізоляцією, або, навпаки, призводити до дезадаптації через залежність, ескапізм чи посилення тривоги.. Дослідження показує, що дезадаптивний геймінг (42% вибірки) є неефективним копінг-механізмом, який посилює тривожність і пригнічення емоцій. Альтернативні стратегії – майндфулнес, фізична активність, арт-терапія, групова підтримка та психоосвіта – знижують ризик ПТСР, депресії та залежності, сприяючи адаптації в умовах війни. Адаптивна група (12%) може використовувати різні види активностей для масштабування резільєнтності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29950
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FPsy_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
matsiuk_2025.pdf1,18 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.