Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29950Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.advisor | Кульчицька, Анна Валеріївна | - |
| dc.contributor.author | Мацюк, Станіслав Валерійович | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-23T13:58:42Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-23T13:58:42Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Мацюк С. В. Комп'ютерні ігри як чинник емоційної адаптації/дезадаптації в умовах війни : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. А. В. Кульчицька ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 92 с. | uk_UK |
| dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29950 | - |
| dc.description.abstract | Актуальність дослідження. Активна фаза воєнного конфлікту змусила українське суспільство вносити корективи у повсякденне життя. Реалії, в яких нині перебуває народ України, змусили кожного з нас мобілізуватись та використати велику кількість ресурсу. Така ситуація стала складним випробуванням для психіки людей, спричинила поглиблення життєвих криз та появу складних емоційних станів, вплинула на якість життя і благополуччя, що не могло не позначитись на психоемоційному стані громадян України загалом. Нині з комп'ютерними технологіями пов'язані практично всі сфери життя людини - і пізнавальна, і трудова, і комунікативна, і творча, і рекреаційна. Ще з початку вісімдесятих років двадцятого століття в індустрії розваг комп'ютерні технології посіли значне місце, а саме комп'ютерні ігри (КІ), які залучають користувачів яскравими реалістичними сюжетами, графікою, звуковим супроводом і дуже впливають на світогляд сучасних молодих людей. Комп'ютерні ігри мають також велике значення як чинник підтримки ресурсного стану особистості під час війни, що і зумовлює актуальність теми дослідження дипломної роботи. Висновки: теоретичний аналіз наукової літератури свідчить, що комп’ютерні ігри в умовах війни, особливо в контексті російської агресії проти України, можуть виступати як потужний інструмент емоційної регуляції. Вони здатні сприяти адаптації, допомагаючи впоратися з травмою, стресом та ізоляцією, або, навпаки, призводити до дезадаптації через залежність, ескапізм чи посилення тривоги.. Дослідження показує, що дезадаптивний геймінг (42% вибірки) є неефективним копінг-механізмом, який посилює тривожність і пригнічення емоцій. Альтернативні стратегії – майндфулнес, фізична активність, арт-терапія, групова підтримка та психоосвіта – знижують ризик ПТСР, депресії та залежності, сприяючи адаптації в умовах війни. Адаптивна група (12%) може використовувати різні види активностей для масштабування резільєнтності. | uk_UK |
| dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
| dc.subject | комп'ютерні ігри | uk_UK |
| dc.subject | війна | uk_UK |
| dc.subject | емоційна адаптація | uk_UK |
| dc.subject | емоційна дезадаптація | uk_UK |
| dc.title | Комп'ютерні ігри як чинник емоційної адаптації/дезадаптації в умовах війни | uk_UK |
| dc.type | Master Thesis | uk_UK |
| dc.contributor.affiliation | Кафедра педагогічної та вікової психології | uk_UK |
| dc.contributor.affiliation | 053 Психологія | uk_UK |
| Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| matsiuk_2025.pdf | 1,18 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.