Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29946
Назва: Дисидентський рух в Україні: вивчення проблеми у закладах загальної середньої освіти
Автори: П’явка, Богдан Володимирович
Приналежність: Кафедра історії України та археології
014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Бібліографічний опис: П’явка Б. В. Дисидентський рух в Україні: вивчення проблеми у закладах загальної середньої освіти : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. О. Ю. Ленартович ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 95 с.
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 22-гру-2025
Країна (код): UA
Науковий керівник: Ленартович, Олег Юрійович
Теми: Українська Гельсінська Група (УГГ)
дисидентський рух
методика викладання історії
шістдесятництво
Короткий огляд (реферат): Магістерська робота є актуальним науково-методичним дослідженням, сфокусованим на проблематиці дисидентського руху в УРСР (1960–1980-ті рр.) та його адекватній інтерпретації у системі вітчизняної загальної середньої освіти. Актуальність дослідження детермінована значущістю дисидентства як автентичного прояву національного опору тоталітарному режиму та його вагомою роллю у процесах формування сучасної громадянської ідентичності української молоді. Метою роботи визначено комплексний аналіз наукової та джерельної бази, а також розробку, апробацію і верифікацію системи методичних рекомендацій, спрямованих на ефективне формування в учнів критичного мислення та поглиблення їхніх знань про рух опору. З цією метою здійснено ретельний історіографічний аналіз, який охопив теоретичні дефініції дисидентства, дослідження феномену шістдесятництва та правозахисної діяльності Української Гельсінської Групи (УГГ). Джерельна база ґрунтується на автентичних документах самвидаву («Український вісник»), мемуарній спадщині ключових діячів (В. Стус, В. Чорновіл, Л. Лук’яненко) та архівних слідчо-судових матеріалах. На основі синтезу історичних, педагогічних та психологічних джерел, розроблено моделі уроків, що базуються на компетентнісному підході та використанні інтерактивних технологій (кейс-стаді, метод «Ажурна пилка», моделювання дискусій). Результати дослідження мають високу практичну значущість для модернізації змісту та форм викладання новітньої історії України в контексті реалізації громадянської та історичної компетентності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29946
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FH_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Piavka_2025.pdf2,11 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.