Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29946| Title: | Дисидентський рух в Україні: вивчення проблеми у закладах загальної середньої освіти |
| Authors: | П’явка, Богдан Володимирович |
| Affiliation: | Кафедра історії України та археології 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) |
| Bibliographic description (Ukraine): | П’явка Б. В. Дисидентський рух в Україні: вивчення проблеми у закладах загальної середньої освіти : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. О. Ю. Ленартович ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 95 с. |
| Issue Date: | 2025 |
| Date of entry: | 22-Dec-2025 |
| Country (code): | UA |
| Supervisor: | Ленартович, Олег Юрійович |
| Keywords: | Українська Гельсінська Група (УГГ) дисидентський рух методика викладання історії шістдесятництво |
| Abstract: | Магістерська робота є актуальним науково-методичним дослідженням, сфокусованим на проблематиці дисидентського руху в УРСР (1960–1980-ті рр.) та його адекватній інтерпретації у системі вітчизняної загальної середньої освіти. Актуальність дослідження детермінована значущістю дисидентства як автентичного прояву національного опору тоталітарному режиму та його вагомою роллю у процесах формування сучасної громадянської ідентичності української молоді. Метою роботи визначено комплексний аналіз наукової та джерельної бази, а також розробку, апробацію і верифікацію системи методичних рекомендацій, спрямованих на ефективне формування в учнів критичного мислення та поглиблення їхніх знань про рух опору. З цією метою здійснено ретельний історіографічний аналіз, який охопив теоретичні дефініції дисидентства, дослідження феномену шістдесятництва та правозахисної діяльності Української Гельсінської Групи (УГГ). Джерельна база ґрунтується на автентичних документах самвидаву («Український вісник»), мемуарній спадщині ключових діячів (В. Стус, В. Чорновіл, Л. Лук’яненко) та архівних слідчо-судових матеріалах. На основі синтезу історичних, педагогічних та психологічних джерел, розроблено моделі уроків, що базуються на компетентнісному підході та використанні інтерактивних технологій (кейс-стаді, метод «Ажурна пилка», моделювання дискусій). Результати дослідження мають високу практичну значущість для модернізації змісту та форм викладання новітньої історії України в контексті реалізації громадянської та історичної компетентності. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29946 |
| Content type: | Master Thesis |
| Appears in Collections: | FH_KR (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Piavka_2025.pdf | 2,11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.