Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29945
Title: Традиційне вбрання українців Волині в ХІХ–на початку ХХ століття: історичний та навчально-методичний аспекти
Authors: Копанько, Вікторія Віталіївна
Affiliation: Кафедра історії України та археології
014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Bibliographic description (Ukraine): Копанько В. В. Традиційне вбрання українців Волині в ХІХ–на початку ХХ століття: історичний та навчально-методичний аспекти : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. Л. П. Шваб ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 88 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 22-Dec-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Supervisor: Шваб, Лариса Петрівна
Keywords: етногафія
традиційне вбрання
вбрання міщан
одяг селян
Abstract: У дипломній роботі досліджено традиційне вбрання українців Волині у ХІХ – на початку ХХ століття в його історичному, соціокультурному та педагогічному вимірах. Обґрунтовано актуальність теми в контексті формування історичної пам’яті, національної ідентичності та міждисциплінарної інтеграції у сучасній освіті. Здійснено комплексний аналіз джерельної бази, включно з етнографічними описами, візуальними матеріалами та музейними зразками. Висвітлено одяг різних соціальних верств населення Волині (шляхта, міщани, селяни), проаналізовано символіку, сакральні й ритуальні функції традиційного вбрання, визначено його етнокультурне значення. У педагогічному аспекті розроблено методичні підходи до використання теми традиційного одягу у закладах загальної середньої освіти: через шкільні курси, інтегровані проєкти, музейно-краєзнавчу діяльність. Застосовано історико-етнографічний, компаративний, структурно-семіотичний, джерелознавчий, педагогічний методи. Наукова новизна полягає в інтеграції історико-культурного аналізу з навчально-методичними підходами, залученні нових джерел, авторській розробці дидактичних моделей подачі етнокультурного матеріалу в шкільному середовищі. Практичне значення полягає у можливості використання результатів дослідження у навчальному процесі, музейній практиці, культурно-просвітницькій роботі.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29945
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FH_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kopanko_2025.pdf2,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.