Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29945| Назва: | Традиційне вбрання українців Волині в ХІХ–на початку ХХ століття: історичний та навчально-методичний аспекти |
| Автори: | Копанько, Вікторія Віталіївна |
| Приналежність: | Кафедра історії України та археології 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) |
| Бібліографічний опис: | Копанько В. В. Традиційне вбрання українців Волині в ХІХ–на початку ХХ століття: історичний та навчально-методичний аспекти : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. Л. П. Шваб ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 88 с. |
| Дата публікації: | 2025 |
| Дата внесення: | 22-гру-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Країна (код): | UA |
| Науковий керівник: | Шваб, Лариса Петрівна |
| Теми: | етногафія традиційне вбрання вбрання міщан одяг селян |
| Короткий огляд (реферат): | У дипломній роботі досліджено традиційне вбрання українців Волині у ХІХ – на початку ХХ століття в його історичному, соціокультурному та педагогічному вимірах. Обґрунтовано актуальність теми в контексті формування історичної пам’яті, національної ідентичності та міждисциплінарної інтеграції у сучасній освіті. Здійснено комплексний аналіз джерельної бази, включно з етнографічними описами, візуальними матеріалами та музейними зразками. Висвітлено одяг різних соціальних верств населення Волині (шляхта, міщани, селяни), проаналізовано символіку, сакральні й ритуальні функції традиційного вбрання, визначено його етнокультурне значення. У педагогічному аспекті розроблено методичні підходи до використання теми традиційного одягу у закладах загальної середньої освіти: через шкільні курси, інтегровані проєкти, музейно-краєзнавчу діяльність. Застосовано історико-етнографічний, компаративний, структурно-семіотичний, джерелознавчий, педагогічний методи. Наукова новизна полягає в інтеграції історико-культурного аналізу з навчально-методичними підходами, залученні нових джерел, авторській розробці дидактичних моделей подачі етнокультурного матеріалу в шкільному середовищі. Практичне значення полягає у можливості використання результатів дослідження у навчальному процесі, музейній практиці, культурно-просвітницькій роботі. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29945 |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | FH_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Kopanko_2025.pdf | 2,15 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.