Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29910
Назва: Військова історія Античності у шкільних підручниках: підходи та методичне забезпечення
Автори: Омельчук, Богдан Сергійович
Приналежність: Кафедра всесвітньої історії
014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Бібліографічний опис: Омельчук Б. С. Військова історія Античності у шкільних підручниках: підходи та методичне забезпечення : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. С. А. Шульга ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 90 с.
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 18-гру-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Науковий керівник: Шульга, Світлана Анатоліївна
Теми: античність
військова історія античності
Стародавня Греція
Стародавній Рим
шкільні підручники
історична освіта
методика викладання
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена аналізу особливостей відображення військової історії Стародавньої Греції та Стародавнього Риму в шкільних підручниках з історії. Актуальність дослідження зумовлена потребою комплексного осмислення військових аспектів античної історії як важливої складової цивілізаційного розвитку, що вплинула на формування державності, політичних інститутів, соціальних структур і культурних традицій європейського світу. В умовах реформування історичної освіти та впровадження компетентнісного підходу особливого значення набуває аналіз того, яким чином військова історія античності представлена у навчальній літературі та які освітні функції вона виконує. У ході дослідження визначено такі завдання: охарактеризувати історіографію та джерела з військової історії античності; з’ясувати місце військової історії у системі шкільної історичної освіти; проаналізувати військові традиції Стародавньої Греції та Стародавнього Риму, зокрема організацію армій, стратегію і тактику ведення воєн; здійснити порівняльний аналіз українських і зарубіжних шкільних підручників щодо подання військової історії античності; визначити методи та засоби вивчення військової історії в освітньому процесі, включно з інтерактивними підходами, історичними реконструкціями та рольовими іграми. Наукова новизна роботи полягає в комплексному аналізі репрезентації військової історії античності в шкільних підручниках з історії з урахуванням сучасних педагогічних підходів. Уточнено зміст поняття «військова історія античності» в контексті шкільної освіти, виявлено особливості подання військових кампаній, стратегій і постатей у навчальних виданнях, а також визначено освітній потенціал військової історії античності у формуванні історичного мислення, патріотичних цінностей і громадянської компетентності учнів. Практичне значення результатів дослідження полягає у можливості використання матеріалів роботи під час удосконалення навчальних програм з історії стародавнього світу, підготовки шкільних підручників і методичних рекомендацій, а також у педагогічній діяльності вчителів історії закладів загальної середньої освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29910
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FH_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
omelchuk_2025.pdf680,67 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.