Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29910
Title: Військова історія Античності у шкільних підручниках: підходи та методичне забезпечення
Authors: Омельчук, Богдан Сергійович
Affiliation: Кафедра всесвітньої історії
014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Bibliographic description (Ukraine): Омельчук Б. С. Військова історія Античності у шкільних підручниках: підходи та методичне забезпечення : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. С. А. Шульга ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 90 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 18-Dec-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Supervisor: Шульга, Світлана Анатоліївна
Keywords: античність
військова історія античності
Стародавня Греція
Стародавній Рим
шкільні підручники
історична освіта
методика викладання
Abstract: Кваліфікаційна робота присвячена аналізу особливостей відображення військової історії Стародавньої Греції та Стародавнього Риму в шкільних підручниках з історії. Актуальність дослідження зумовлена потребою комплексного осмислення військових аспектів античної історії як важливої складової цивілізаційного розвитку, що вплинула на формування державності, політичних інститутів, соціальних структур і культурних традицій європейського світу. В умовах реформування історичної освіти та впровадження компетентнісного підходу особливого значення набуває аналіз того, яким чином військова історія античності представлена у навчальній літературі та які освітні функції вона виконує. У ході дослідження визначено такі завдання: охарактеризувати історіографію та джерела з військової історії античності; з’ясувати місце військової історії у системі шкільної історичної освіти; проаналізувати військові традиції Стародавньої Греції та Стародавнього Риму, зокрема організацію армій, стратегію і тактику ведення воєн; здійснити порівняльний аналіз українських і зарубіжних шкільних підручників щодо подання військової історії античності; визначити методи та засоби вивчення військової історії в освітньому процесі, включно з інтерактивними підходами, історичними реконструкціями та рольовими іграми. Наукова новизна роботи полягає в комплексному аналізі репрезентації військової історії античності в шкільних підручниках з історії з урахуванням сучасних педагогічних підходів. Уточнено зміст поняття «військова історія античності» в контексті шкільної освіти, виявлено особливості подання військових кампаній, стратегій і постатей у навчальних виданнях, а також визначено освітній потенціал військової історії античності у формуванні історичного мислення, патріотичних цінностей і громадянської компетентності учнів. Практичне значення результатів дослідження полягає у можливості використання матеріалів роботи під час удосконалення навчальних програм з історії стародавнього світу, підготовки шкільних підручників і методичних рекомендацій, а також у педагогічній діяльності вчителів історії закладів загальної середньої освіти.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29910
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FH_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
omelchuk_2025.pdf680,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.