Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29910| Title: | Військова історія Античності у шкільних підручниках: підходи та методичне забезпечення |
| Authors: | Омельчук, Богдан Сергійович |
| Affiliation: | Кафедра всесвітньої історії 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) |
| Bibliographic description (Ukraine): | Омельчук Б. С. Військова історія Античності у шкільних підручниках: підходи та методичне забезпечення : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. С. А. Шульга ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 90 с. |
| Issue Date: | 2025 |
| Date of entry: | 18-Dec-2025 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Supervisor: | Шульга, Світлана Анатоліївна |
| Keywords: | античність військова історія античності Стародавня Греція Стародавній Рим шкільні підручники історична освіта методика викладання |
| Abstract: | Кваліфікаційна робота присвячена аналізу особливостей відображення військової історії Стародавньої Греції та Стародавнього Риму в шкільних підручниках з історії. Актуальність дослідження зумовлена потребою комплексного осмислення військових аспектів античної історії як важливої складової цивілізаційного розвитку, що вплинула на формування державності, політичних інститутів, соціальних структур і культурних традицій європейського світу. В умовах реформування історичної освіти та впровадження компетентнісного підходу особливого значення набуває аналіз того, яким чином військова історія античності представлена у навчальній літературі та які освітні функції вона виконує. У ході дослідження визначено такі завдання: охарактеризувати історіографію та джерела з військової історії античності; з’ясувати місце військової історії у системі шкільної історичної освіти; проаналізувати військові традиції Стародавньої Греції та Стародавнього Риму, зокрема організацію армій, стратегію і тактику ведення воєн; здійснити порівняльний аналіз українських і зарубіжних шкільних підручників щодо подання військової історії античності; визначити методи та засоби вивчення військової історії в освітньому процесі, включно з інтерактивними підходами, історичними реконструкціями та рольовими іграми. Наукова новизна роботи полягає в комплексному аналізі репрезентації військової історії античності в шкільних підручниках з історії з урахуванням сучасних педагогічних підходів. Уточнено зміст поняття «військова історія античності» в контексті шкільної освіти, виявлено особливості подання військових кампаній, стратегій і постатей у навчальних виданнях, а також визначено освітній потенціал військової історії античності у формуванні історичного мислення, патріотичних цінностей і громадянської компетентності учнів. Практичне значення результатів дослідження полягає у можливості використання матеріалів роботи під час удосконалення навчальних програм з історії стародавнього світу, підготовки шкільних підручників і методичних рекомендацій, а також у педагогічній діяльності вчителів історії закладів загальної середньої освіти. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29910 |
| Content type: | Master Thesis |
| Appears in Collections: | FH_KR (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| omelchuk_2025.pdf | 680,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.