Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29910Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.advisor | Шульга, Світлана Анатоліївна | - |
| dc.contributor.author | Омельчук, Богдан Сергійович | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-18T13:39:26Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-18T13:39:26Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Омельчук Б. С. Військова історія Античності у шкільних підручниках: підходи та методичне забезпечення : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. С. А. Шульга ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 90 с. | uk_UK |
| dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29910 | - |
| dc.description.abstract | Кваліфікаційна робота присвячена аналізу особливостей відображення військової історії Стародавньої Греції та Стародавнього Риму в шкільних підручниках з історії. Актуальність дослідження зумовлена потребою комплексного осмислення військових аспектів античної історії як важливої складової цивілізаційного розвитку, що вплинула на формування державності, політичних інститутів, соціальних структур і культурних традицій європейського світу. В умовах реформування історичної освіти та впровадження компетентнісного підходу особливого значення набуває аналіз того, яким чином військова історія античності представлена у навчальній літературі та які освітні функції вона виконує. У ході дослідження визначено такі завдання: охарактеризувати історіографію та джерела з військової історії античності; з’ясувати місце військової історії у системі шкільної історичної освіти; проаналізувати військові традиції Стародавньої Греції та Стародавнього Риму, зокрема організацію армій, стратегію і тактику ведення воєн; здійснити порівняльний аналіз українських і зарубіжних шкільних підручників щодо подання військової історії античності; визначити методи та засоби вивчення військової історії в освітньому процесі, включно з інтерактивними підходами, історичними реконструкціями та рольовими іграми. Наукова новизна роботи полягає в комплексному аналізі репрезентації військової історії античності в шкільних підручниках з історії з урахуванням сучасних педагогічних підходів. Уточнено зміст поняття «військова історія античності» в контексті шкільної освіти, виявлено особливості подання військових кампаній, стратегій і постатей у навчальних виданнях, а також визначено освітній потенціал військової історії античності у формуванні історичного мислення, патріотичних цінностей і громадянської компетентності учнів. Практичне значення результатів дослідження полягає у можливості використання матеріалів роботи під час удосконалення навчальних програм з історії стародавнього світу, підготовки шкільних підручників і методичних рекомендацій, а також у педагогічній діяльності вчителів історії закладів загальної середньої освіти. | uk_UK |
| dc.language.iso | uk | uk_UK |
| dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
| dc.subject | античність | uk_UK |
| dc.subject | військова історія античності | uk_UK |
| dc.subject | Стародавня Греція | uk_UK |
| dc.subject | Стародавній Рим | uk_UK |
| dc.subject | шкільні підручники | uk_UK |
| dc.subject | історична освіта | uk_UK |
| dc.subject | методика викладання | uk_UK |
| dc.title | Військова історія Античності у шкільних підручниках: підходи та методичне забезпечення | uk_UK |
| dc.type | Master Thesis | uk_UK |
| dc.contributor.affiliation | Кафедра всесвітньої історії | - |
| dc.contributor.affiliation | 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) | - |
| Розташовується у зібраннях: | FH_KR (2025) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| omelchuk_2025.pdf | 680,67 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.