Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29837
Title: Методика викладання права власності в закладах загальної середньої освіти (на прикладі права власності на землю)
Authors: Билиця, Ігор Олегович
Affiliation: Кафедра всесвітньої історії
014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Bibliographic description (Ukraine): Билиця І. О.Методика викладання права власності в закладах загальної середньої освіти (на прикладі права власності на землю): робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. О. В. Разиграєв ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 108 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 16-Dec-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Supervisor: Разиграєв, Олег Володимирович
Keywords: право власності на землю
методика викладання
правова освіта
правова культура
громадянська компетентність
історико-правовий підхід
інтерактивні методи навчання
правосвідомість
Abstract: Актуальність дослідження зумовлена необхідністю удосконалення правової освіти в закладах загальної середньої освіти та формування у школярів відповідального ставлення до землі як національного багатства. У сучасних умовах реформи земельних відносин і зростання ролі громадянської освіти постає потреба у методиці, яка поєднує правову, історичну та екологічну складові навчання. Проблема дослідження полягає у недостатній розробленості ефективних підходів до викладання права власності на землю, що дозволяли б поєднати теоретичні знання з практичними вміннями, а також сформувати у школярів розуміння взаємозв’язку між правом, відповідальністю і суспільними інтересами. Особливістю розв’язання проблеми є поєднання теоретико-правового аналізу з педагогічними підходами. У роботі використано міждисциплінарний підхід, що об’єднує історичний, юридичний і методичний аспекти, а також застосовано елементи інтерактивного навчання – дискусії, порівняльні таблиці, аналіз джерел, рольові вправи. Це дозволяє зробити складний правовий матеріал доступним для сприйняття учнями. У результаті проведеного дослідження визначено основні етапи історичного розвитку інституту права власності на землю в Україні, систематизовано джерельну базу для шкільного курсу правознавства, розроблено методичні рекомендації щодо вивчення цієї теми у школі. Обґрунтовано ефективність поєднання правових знань з екологічним вихованням і громадянською освітою. У висновках наголошено, що викладання права власності на землю має забезпечувати формування в учнів не лише знань про правові норми, а й ціннісного ставлення до власності як суспільної категорії. Запропонована методика сприяє розвитку правової культури, екологічної свідомості та громадянської компетентності школярів, а також може бути використана у практиці вчителів правознавства й методистів закладів освіти.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29837
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FH_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bylytsia_2025.pdf766,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.