Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29812
Title: Реформація у Польщі: формування у здобувачів освіти культурної компетентності
Authors: Зінчук, Максим Русланович
Affiliation: Кафедра всесвітньої історії
014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Bibliographic description (Ukraine): Зінчук М. Р. Реформація у Польщі: формування у здобувачів освіти культурної компетентності : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. В. А. Білик ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 97 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 15-Dec-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Supervisor: Білик, Вікторія Андріївна
Keywords: Реформація
Польща
Річ Посполита
культурна компетентність
освіта
здобувачі освіти
історія
Abstract: Реформація у Польщі була явищем, яке справило значний вплив на суспільний, політичний, релігійний та культурний розвиток регіону в ранньомодерний період. Вона стала важливим етапом у формуванні європейської цивілізації та суттєво позначилася на духовному житті, освіті й культурній ідентичності польського суспільства. У сучасній історичній науці питання поширення та наслідків Реформації залишається актуальним і викликає значний науковий інтерес. Водночас ця тема має важливе значення і в процесі вивчення історії в школі, адже сприяє формуванню у здобувачів освіти інтегральних, предметних та загальних компетентностей. Особливу роль у цьому процесі відіграє культурна компетентність, що передбачає здатність учнів розуміти багатоманітність культурних і релігійних традицій, а також критично оцінювати суспільні процеси. У роботі розглянуто питання передумов і причин поширення Реформації у Польському королівстві та Речі Посполитій. Визначено, що вони мали як соціально-економічний, так і політико-релігійний характер. Виділено основні етапи та особливості розвитку реформаторських рухів у Польщі, окреслено хронологічні межі та простежено регіональні особливості їхнього впливу на культурне та освітнє середовище. Проаналізовано відображення теми Реформації у шкільних підручниках з історії для учнів середньої школи та з’ясовано, що вона здебільшого подається узагальнено, із використанням візуального матеріалу та завдань на перевірку знань. Особливу увагу приділено питанню формування ключових компетентностей учнів, зокрема культурної. У процесі вивчення теми Реформації у Польщі окреслено шляхи, методи та приклади навчальних завдань, спрямованих на розвиток уміння аналізувати історичні події, усвідомлювати їхній вплив на сучасні культурні процеси та виховувати толерантність у мультикультурному середовищі. Додатково наголошено на ролі міжкультурного діалогу, який формується під час опрацювання матеріалів про релігійні та світоглядні зміни XVI ст. Застосування компетентнісних методик у вивченні цієї теми сприяє глибшому розумінню учнями місця Реформації в загальноєвропейському історичному розвитку.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29812
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FH_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zinchuk_2025.pdf1,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.