Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29812
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorБілик, Вікторія Андріївна-
dc.contributor.authorЗінчук, Максим Русланович-
dc.date.accessioned2025-12-15T12:04:13Z-
dc.date.available2025-12-15T12:04:13Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЗінчук М. Р. Реформація у Польщі: формування у здобувачів освіти культурної компетентності : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. В. А. Білик ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 97 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29812-
dc.description.abstractРеформація у Польщі була явищем, яке справило значний вплив на суспільний, політичний, релігійний та культурний розвиток регіону в ранньомодерний період. Вона стала важливим етапом у формуванні європейської цивілізації та суттєво позначилася на духовному житті, освіті й культурній ідентичності польського суспільства. У сучасній історичній науці питання поширення та наслідків Реформації залишається актуальним і викликає значний науковий інтерес. Водночас ця тема має важливе значення і в процесі вивчення історії в школі, адже сприяє формуванню у здобувачів освіти інтегральних, предметних та загальних компетентностей. Особливу роль у цьому процесі відіграє культурна компетентність, що передбачає здатність учнів розуміти багатоманітність культурних і релігійних традицій, а також критично оцінювати суспільні процеси. У роботі розглянуто питання передумов і причин поширення Реформації у Польському королівстві та Речі Посполитій. Визначено, що вони мали як соціально-економічний, так і політико-релігійний характер. Виділено основні етапи та особливості розвитку реформаторських рухів у Польщі, окреслено хронологічні межі та простежено регіональні особливості їхнього впливу на культурне та освітнє середовище. Проаналізовано відображення теми Реформації у шкільних підручниках з історії для учнів середньої школи та з’ясовано, що вона здебільшого подається узагальнено, із використанням візуального матеріалу та завдань на перевірку знань. Особливу увагу приділено питанню формування ключових компетентностей учнів, зокрема культурної. У процесі вивчення теми Реформації у Польщі окреслено шляхи, методи та приклади навчальних завдань, спрямованих на розвиток уміння аналізувати історичні події, усвідомлювати їхній вплив на сучасні культурні процеси та виховувати толерантність у мультикультурному середовищі. Додатково наголошено на ролі міжкультурного діалогу, який формується під час опрацювання матеріалів про релігійні та світоглядні зміни XVI ст. Застосування компетентнісних методик у вивченні цієї теми сприяє глибшому розумінню учнями місця Реформації в загальноєвропейському історичному розвитку.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectРеформаціяuk_UK
dc.subjectПольщаuk_UK
dc.subjectРіч Посполитаuk_UK
dc.subjectкультурна компетентністьuk_UK
dc.subjectосвітаuk_UK
dc.subjectздобувачі освітиuk_UK
dc.subjectісторіяuk_UK
dc.titleРеформація у Польщі: формування у здобувачів освіти культурної компетентностіuk_UK
dc.typeMaster Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра всесвітньої історіїuk_UK
dc.contributor.affiliation014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)uk_UK
Розташовується у зібраннях:FH_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
zinchuk_2025.pdf1,47 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.