Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29795| Title: | Використання ШІ на уроках математики в ЗЗСО |
| Authors: | Пиріжок, Дмитро Володимирович |
| Affiliation: | Кафедра математичного аналізу і статистики 014 Середня освіта (Математика) |
| Bibliographic description (Ukraine): | Пиріжок Д. В. Використання ШІ на уроках математики в ЗЗСО : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014 Середня освіта (Математика) / наук. кер. К. В. Соліч; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 88 с. |
| Issue Date: | 2025 |
| Date of entry: | 15-Dec-2025 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Supervisor: | Соліч, Катерина Василівна |
| Keywords: | штучний інтелект математичні компетентності цифровізація освіти інтелектуальні інструменти GeoGebra AI ChatGPT Wolfram Alpha урок математики адаптивне навчання |
| Abstract: | У магістерській роботі досліджено теоретичні, методичні та практичні засади застосування технологій штучного інтелекту у процесі формування математичних компетентностей учнів закладу загальної середньої освіти. Проаналізовано сучасні підходи до цифровізації освітнього середовища, класифікацію інструментів ШІ та їхній педагогічний потенціал. Узагальнено наукові концепції, що обґрунтовують доцільність використання інтелектуальних технологій для розвитку логічного, аналітичного, дослідницького та критичного мислення школярів. На основі проведеного аналізу розроблено методичну модель уроку математики з інтеграцією інструментів ШІ (ChatGPT, GeoGebra AI, Wolfram Alpha та ін.), визначено їх дидактичні функції та можливості для підсилення навчального процесу. Розроблено та апробовано план-конспект уроку з теми «Квадратні рівняння», що продемонстрував ефективність використання інтелектуальних технологій на етапах мотивації, пояснення нового матеріалу, практичної роботи, рефлексії та оцінювання. Емпірична частина дослідження включала порівняльний аналіз навчальних досягнень учнів до і після впровадження інструментів ШІ. Отримані результати засвідчили підвищення рівня сформованості математичних компетентностей, покращення результатів розв’язування задач, зменшення кількості типових помилок та зростання навчальної мотивації. Виявлено організаційні та методичні проблеми, запропоновано шляхи їх вирішення і надано рекомендації щодо подальшого впровадження ШІ у навчання математики. Магістерська робота має теоретичну та практичну цінність, оскільки обґрунтовує ефективність інтелектуальних технологій у розвитку математичних компетентностей учнів та пропонує готові методичні рішення для використання ШІ у шкільній практиці. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29795 |
| Content type: | Master Thesis |
| Appears in Collections: | FITM_KR (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| pyrizhok_2025.pdf | 1,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.