Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29733
Title: Психологічні чинники ефективної взаємодії вчителя з підлітками
Authors: Булига, Роман Сергійович
Affiliation: Кафедра педагогічної та вікової психології
053 Психологія
Bibliographic description (Ukraine): Булига Р. С. Психологічні чинники ефективної взаємодії вчителя з підлітками : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. М. О. Коць ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 63 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 9-Dec-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Supervisor: Коць, Михайло Онисимович
Keywords: вчитель
підлітки
взаємодія
Abstract: У магістерській роботі представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічних чинників ефективної взаємодії вчителя з підлітками. Теоретично осмислено наукові підходи до цієї проблеми через аналіз психолого-педагогічних аспектів формування міжособистісних стосунків, психологічні основи ефективного педагогічного спілкування та деструктивний вплив конфліктних ситуацій на освітній процес. Виявлено, що взаємодія між вчителем та учнем значною мірою залежить від емоційного клімату в класі, навичок комунікації педагога та здатності до конструктивного вирішення конфліктів. Психологічний аналіз поведінкових механізмів підлітків дозволяє глибше осмислити причини виникнення конфліктних ситуацій саме в контексті взаємодії з учнями підліткового віку. Отримані результати емпіричного дослідження свідчать про значні відмінності в особистих конструктах вчителів і підлітків, що, на нашу думку, має важливий вплив на ефективність взаємодії цих двох груп у навчальному процесі. Результати дослідження підтвердили важливість належного психолого-педагогічного супроводу в процесі спілкування з підлітками, а також продемонстрували необхідність корекційної роботи для подолання конфліктних ситуацій та поліпшення взаємин між педагогом і учнями. У підсумку, основним результатом роботи є усвідомлення важливості комплексного підходу до організації взаємодії вчителя і підлітка. У якості перспективи подальших досліджень ми бачимо розширення вибірки шляхом залучення учнів різних вікових груп, а також перевірки ефективності запропонованих методів корекційної роботи.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29733
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FPsy_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bulyha_2025.pdf582,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.