Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29732| Назва: | Резильєнтність і саморегуляція психоемоційних станів педагогів у професійній діяльності |
| Автори: | Зінчук, Богдан Олександрович |
| Приналежність: | Кафедра педагогічної та вікової психології 053 Психологія |
| Бібліографічний опис: | Зінчук Б. О. Резильєнтність і саморегуляція психоемоційних станів педагогів у професійній діяльності : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. М. О. Коць ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 80 с. |
| Дата публікації: | 2025 |
| Дата внесення: | 9-гру-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Науковий керівник: | Коць, Михайло Онисимович |
| Теми: | резильєнтність емоційна саморегуляція психоемоційні стани вчителі професійне вигорання психологічний супровід |
| Короткий огляд (реферат): | У магістерській роботі здійснено комплексне дослідження проблеми резильєнтності та саморегуляції психоемоційних станів педагогів у професійній діяльності. Розглянуто теоретико-методологічні засади вивчення психоемоційних станів особистості, проаналізовано феномен резильєнтності як важливого психологічного ресурсу вчителя, а також вивчено взаємозв’язки між стійкістю, емоційною регуляцією та симптомами професійного вигорання. Під час теоретичного аналізу стало очевидно, що психоемоційні стани педагогів – це не просто набір емоцій чи реакцій, а складне, багатовимірне явище. Під час емпіричного дослідження, яке охопило педагогів закладів загальної середньої освіти, з’ясувалося, що більшість учителів демонструють середній рівень резильєнтності. Це, мабуть, очікувано — адже система освіти не завжди сприяє розвитку внутрішньої стійкості. Водночас майже 25% респондентів показали високий рівень резильєнтності, що вселяє оптимізм. Але насторожує інше: близько п’ятої частини опитаних мають низький рівень цієї якості. Це – потенційна група ризику, яка потребує особливої уваги, адже саме ці педагоги можуть бути найбільш вразливими до емоційного виснаження. Кореляційний аналіз виявив закономірності, які, на мою думку, мають практичне значення. Зокрема, чим вищий рівень резильєнтності, тим частіше педагоги вдаються до конструктивних стратегій емоційної регуляції – таких як переосмислення – і тим рідше вони пригнічують емоції або демонструють симптоми вигорання. Це логічно, але важливо, що ми маємо емпіричне підтвердження цієї гіпотези. На основі отриманих даних була розроблена модель психологічного супроводу педагогів. Вона включає чотири блоки: діагностичний, корекційно-розвивальний, профілактично-освітній та організаційно-соціальний. Модель комплексна, і саме в цьому її сила – вона не лише «гасить пожежі», а й працює на випередження, сприяючи розвитку резильєнтності, емоційної стійкості та навичок саморегуляції. Підсумовуючи, хочу наголосити: резильєнтність і здатність до емоційної регуляції – це не просто модні терміни. У контексті сучасної школи – це ключові чинники, які визначають не лише професійне довголіття вчителя, а й його психічне здоров’я та загальне благополуччя. Розвиток цих ресурсів має стати пріоритетним напрямом у системі психологічної підтримки педагогічних кадрів. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29732 |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| zinchuk_2025.pdf | 938,93 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.