Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29682
Назва: Запровадження в українську музейну практику інноваційних форм роботи з відвідувачами
Автори: Мережа, Ангеліна Миколаївна
Приналежність: Кафедра музеєзнавства, пам’яткознавства та інформаційно-аналітичної діяльності
027 Музеєзнавство, пам'яткознавство
Бібліографічний опис: Мережа А. М. Запровадження в українську музейну практику інноваційних форм роботи з відвідувачами : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 027 Музеєзнавство, пам’яткознавство / наук. кер. В. В. Надольська ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 84 с.
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 3-гру-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Науковий керівник: Надольська, Валентина Василівна
Теми: музей
музейна діяльність
музейна комунікація
музейні інновації
інтерактивність
відвідувачі
музейна аудиторія
гейміфікація
Короткий огляд (реферат): У науковій роботі комплексно досліджено процеси запровадження в українську музейну практику інноваційних форм роботи з відвідувачами у ХХІ ст., викликані трансформацією музею як соціокультурної установи. Проаналізовано сутність понять «музей», «музейна діяльність», «музейна комунікація», «інновації», «інтерактивність», які є ключовими для осмислення сучасних трансформацій у музейній галузі. Звернуто увагу на зміни у розумінні місії музею як соціокультурної інституції, закріплені у документах міжнародних організацій. Визначено, що основу сучасної взаємодії музею з відвідувачами складає музейна комунікація, яка трансформується із засобу односторонньої трансляції знань на діалогову, інтерактивну та інклюзивну модель співпраці з різновіковою аудиторією. Провідна стратегія залучення сучасного відвідувача до музейного простору передбачає тісний взаємозв’язок між інноваційністю та інтерактивністю. Аналіз зарубіжного досвіду засвідчує спрямування музейної комунікації на інтерактивну взаємодію з аудиторією (імерсивні технології (віртуальна (VR), доповнена (AR), змішана (MR) реальність), гейміфікація, інтерактивні освітні практики, соціальні онлайн-кампанії та ін.). Вони сприяють індивідуалізації музейного досвіду та розширенню меж музейної комунікації. Ключову роль у трансформації музейного простору відіграють новітні інформаційні і комп’ютерні технології. Під впливом інноваційних тенденцій, цифрових технологій і нових запитів аудиторії в останні десятиріччя зазнали суттєвих змін українські музейні практики. Відбувається перехід від традиційної монологічної моделі комунікації до діалогічної, орієнтованої на активне залучення відвідувача; наповнення традиційних форм роботи з музейною аудиторією мультимедійним контентом, гейміфікованими елементами, театралізованими прийомами та ін. Оцифрування фондів, створення 3D-турів, підключення до міжнародних ініціатив засвідчують прагнення українських музеїв інтегруватися у глобальний культурно-інформаційний простір. Синтез традиційних та інноваційних практик забезпечує музею здатність відповідати на запити сьогодення та залишатися актуальним для суспільства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29682
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FH_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
merezha_2025.pdf1,24 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.