Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29682
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorНадольська, Валентина Василівна-
dc.contributor.authorМережа, Ангеліна Миколаївна-
dc.date.accessioned2025-12-03T11:15:05Z-
dc.date.available2025-12-03T11:15:05Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМережа А. М. Запровадження в українську музейну практику інноваційних форм роботи з відвідувачами : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 027 Музеєзнавство, пам’яткознавство / наук. кер. В. В. Надольська ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 84 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29682-
dc.description.abstractУ науковій роботі комплексно досліджено процеси запровадження в українську музейну практику інноваційних форм роботи з відвідувачами у ХХІ ст., викликані трансформацією музею як соціокультурної установи. Проаналізовано сутність понять «музей», «музейна діяльність», «музейна комунікація», «інновації», «інтерактивність», які є ключовими для осмислення сучасних трансформацій у музейній галузі. Звернуто увагу на зміни у розумінні місії музею як соціокультурної інституції, закріплені у документах міжнародних організацій. Визначено, що основу сучасної взаємодії музею з відвідувачами складає музейна комунікація, яка трансформується із засобу односторонньої трансляції знань на діалогову, інтерактивну та інклюзивну модель співпраці з різновіковою аудиторією. Провідна стратегія залучення сучасного відвідувача до музейного простору передбачає тісний взаємозв’язок між інноваційністю та інтерактивністю. Аналіз зарубіжного досвіду засвідчує спрямування музейної комунікації на інтерактивну взаємодію з аудиторією (імерсивні технології (віртуальна (VR), доповнена (AR), змішана (MR) реальність), гейміфікація, інтерактивні освітні практики, соціальні онлайн-кампанії та ін.). Вони сприяють індивідуалізації музейного досвіду та розширенню меж музейної комунікації. Ключову роль у трансформації музейного простору відіграють новітні інформаційні і комп’ютерні технології. Під впливом інноваційних тенденцій, цифрових технологій і нових запитів аудиторії в останні десятиріччя зазнали суттєвих змін українські музейні практики. Відбувається перехід від традиційної монологічної моделі комунікації до діалогічної, орієнтованої на активне залучення відвідувача; наповнення традиційних форм роботи з музейною аудиторією мультимедійним контентом, гейміфікованими елементами, театралізованими прийомами та ін. Оцифрування фондів, створення 3D-турів, підключення до міжнародних ініціатив засвідчують прагнення українських музеїв інтегруватися у глобальний культурно-інформаційний простір. Синтез традиційних та інноваційних практик забезпечує музею здатність відповідати на запити сьогодення та залишатися актуальним для суспільства.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectмузейuk_UK
dc.subjectмузейна діяльністьuk_UK
dc.subjectмузейна комунікаціяuk_UK
dc.subjectмузейні інноваціїuk_UK
dc.subjectінтерактивністьuk_UK
dc.subjectвідвідувачіuk_UK
dc.subjectмузейна аудиторіяuk_UK
dc.subjectгейміфікаціяuk_UK
dc.titleЗапровадження в українську музейну практику інноваційних форм роботи з відвідувачамиuk_UK
dc.typeMaster Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра музеєзнавства, пам’яткознавства та інформаційно-аналітичної діяльностіuk_UK
dc.contributor.affiliation027 Музеєзнавство, пам'яткознавствоuk_UK
Розташовується у зібраннях:FH_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
merezha_2025.pdf1,24 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.