Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29451| Назва: | Критерії художності літератури: дихотомія змісту і форми в контекстах епох |
| Автори: | Левчук, Тереза Петрівна |
| Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Бібліографічний опис: | Левчук Т. П. Критерії художності літератури: дихотомія змісту і форми в контекстах епох : автореф. дис. ... доктора філол. наук : 10.01.06; 10.01.01. Київ, 2019. 40 с. |
| Дата публікації: | 2019 |
| Дата внесення: | 26-лис-2025 |
| Країна (код): | UA |
| Рівень дисертації: | докторська дисертація |
| Ідентифікатор ORCID: | http://orcid.org/0000-0002-0277-3280 |
| УДК: | 808.1:821.161.2.09(043.5) |
| Теми: | художня література зміст форма критерії художності літературний розвиток естетичні категорії жанр поетика феномен |
| Короткий огляд (реферат): | Дисертацію присвячено дослідженню критеріїв художності з огляду на феноменологію літератури. Простежено закономірності становлення поняття література в процесі вироблення критеріїв художності з урахуванням контексту культурно-історичних епох, мистецьких явищ, національної специфіки. На матеріалі утопії / антиутопії, есе, біографії, заповіту продемонстровано межову природу жанру. З‟ясовано, що, попри значний естетичний потенціал, жанр не може бути незаперечним маркером літературності. Простежено тяжіння європейської літератури до формалістичної виробленості, що відображено у двох лініях: у версифікаційну естетству та зоровій поезії. Творчість І. Франка й Лесі Українки розглянуто в аспекті формалізму. Проаналізовано твори яскравих представників українського модернізму (Антонич, Свідзінський, Шульц, Стус) на мовному рівні. Актуалізуючи внутрішні смисли слів, митці такого рівня відкривають для мови подальші можливості – вони віднаходять нові сучасні значення, втілюючи їх у свіжі форми. У ХХ ст. критерій оригінальності стає чи не основним. Урахування культурно-історичної вмотивованості критеріїв художності – головна методологічна засада у визначенні мистецького рівня літературних творів. Критерії дослідника літератури мусять корелюватися з естетичними критеріями, на основі яких постав твір. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29451 |
| Тип вмісту: | Dissertation Abstract |
| Розташовується у зібраннях: | Автореферати дисертацій |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| avtoref_Levchuk.pdf | 637,2 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.