Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29279| Назва: | Формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти засобами штучного інтелекту |
| Автори: | Ємчик, Олександра Григорівна |
| Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Бібліографічний опис: | Ємчик О. Г. Формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти засобами штучного інтелекту. Інноваційна педагогіка . Одеса , 2025. Вип. 87. С. 256–259. DOI: https://doi.org/10.32782/ip/87.50 |
| Журнал/збірник: | Інноваційна педагогіка |
| Випуск/№ : | 87 |
| Дата публікації: | лис-2025 |
| Дата подання: | 20-лис-2025 |
| Дата внесення: | 20-лис-2025 |
| Видавництво: | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
| Країна (код): | UA |
| Місце видання, проведення: | Видавничий дім «Гельветика» |
| DOI: | https://doi.org/10.32782/ip/87.50 |
| УДК: | 373.2.091.12.011.3-051:004.8 |
| Теми: | інформаційна компетентність Рамка цифрової компетентності формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти штучний інтелект |
| Діапазон сторінок: | 256–259 |
| Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена актуальній проблемі структури інформаційної компетентності майбутнього фахівця дошкільної освіти та напрямів її формування, враховуючи появу та впровадження штучного інтелекту в освітній процес. У статті актуалізовано питання оновлення підходів до визначення поняття та структури інформаційної/цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти у контексті розробки та впровадження Рамки цифрової компетентності громадянина України, особливо зважаючи на необхідність розробки такої рамки для певних професій, зокрема педагогічної. У процесі вивчення досліджень учених узагальнено специфіку цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти, котра полягає у вмінні добирати та застосовувати цифрові засоби відповідно до вікових та психолого-педагогічних особливостей дітей. Підкреслено орієнтацію сучасного підходу на більш чітке структурування та стандартизованість характеристик такої компетентності, а саме сфери, компоненти та дескриптори, які піддаються чіткому визначенню: основи комп’ютерної грамотності; інформаційна грамотність та уміння працювати з даними; створення цифрового контенту; комунікація та взаємодія у цифровому суспільстві; безпека у цифровому середовищі; розв’язання проблем та навчання протягом життя. Наголошено на дієвості штучного інтелекту для цього процесу, оскільки забезпечує можливості для персоналізованого пошуку й обробки інформації, автоматизованого створення дидактичних матеріалів, моделювання навчальних ігор та інтерактивних завдань. Обґрунтовано основні напрями використання засобів штучного інтелекту у контексті формування та розвитку інформаційної/цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти, а саме: пошук, відбір та критична оцінка інформації; створення цифрового контенту за допомогою інструментів генеративного ШІ; підтримка комунікації та співпраці; забезпечення цифрової безпеки та етики використання ШІ. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29279 |
| Тип вмісту: | Article |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 12654.pdf | 133,26 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.