Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29279| Title: | Формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти засобами штучного інтелекту |
| Authors: | Ємчик, Олександра Григорівна |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Bibliographic description (Ukraine): | Ємчик О. Г. Формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти засобами штучного інтелекту. Інноваційна педагогіка . Одеса , 2025. Вип. 87. С. 256–259. DOI: https://doi.org/10.32782/ip/87.50 |
| Journal/Collection: | Інноваційна педагогіка |
| Issue: | 87 |
| Issue Date: | Nov-2025 |
| Submitted date: | 20-Nov-2025 |
| Date of entry: | 20-Nov-2025 |
| Publisher: | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
| Country (code): | UA |
| Place of the edition/event: | Видавничий дім «Гельветика» |
| DOI: | https://doi.org/10.32782/ip/87.50 |
| UDC: | 373.2.091.12.011.3-051:004.8 |
| Keywords: | інформаційна компетентність Рамка цифрової компетентності формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти штучний інтелект |
| Page range: | 256–259 |
| Abstract: | Стаття присвячена актуальній проблемі структури інформаційної компетентності майбутнього фахівця дошкільної освіти та напрямів її формування, враховуючи появу та впровадження штучного інтелекту в освітній процес. У статті актуалізовано питання оновлення підходів до визначення поняття та структури інформаційної/цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти у контексті розробки та впровадження Рамки цифрової компетентності громадянина України, особливо зважаючи на необхідність розробки такої рамки для певних професій, зокрема педагогічної. У процесі вивчення досліджень учених узагальнено специфіку цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти, котра полягає у вмінні добирати та застосовувати цифрові засоби відповідно до вікових та психолого-педагогічних особливостей дітей. Підкреслено орієнтацію сучасного підходу на більш чітке структурування та стандартизованість характеристик такої компетентності, а саме сфери, компоненти та дескриптори, які піддаються чіткому визначенню: основи комп’ютерної грамотності; інформаційна грамотність та уміння працювати з даними; створення цифрового контенту; комунікація та взаємодія у цифровому суспільстві; безпека у цифровому середовищі; розв’язання проблем та навчання протягом життя. Наголошено на дієвості штучного інтелекту для цього процесу, оскільки забезпечує можливості для персоналізованого пошуку й обробки інформації, автоматизованого створення дидактичних матеріалів, моделювання навчальних ігор та інтерактивних завдань. Обґрунтовано основні напрями використання засобів штучного інтелекту у контексті формування та розвитку інформаційної/цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти, а саме: пошук, відбір та критична оцінка інформації; створення цифрового контенту за допомогою інструментів генеративного ШІ; підтримка комунікації та співпраці; забезпечення цифрової безпеки та етики використання ШІ. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29279 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FP) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.