Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29279
Title: Формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти засобами штучного інтелекту
Authors: Ємчик, Олександра Григорівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Ємчик О. Г. Формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти засобами штучного інтелекту. Інноваційна педагогіка . Одеса , 2025. Вип. 87. С. 256–259. DOI: https://doi.org/10.32782/ip/87.50
Journal/Collection: Інноваційна педагогіка
Issue: 87
Issue Date: Nov-2025
Date of entry: 20-Nov-2025
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Country (code): UA
Place of the edition/event: Видавничий дім «Гельветика»
DOI: https://doi.org/10.32782/ip/87.50
UDC: 373.2.091.12.011.3-051:004.8
Keywords: інформаційна компетентність
Рамка цифрової компетентності
формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти
штучний інтелект
Page range: 256–259
Abstract: Стаття присвячена актуальній проблемі структури інформаційної компетентності майбутнього фахівця дошкільної освіти та напрямів її формування, враховуючи появу та впровадження штучного інтелекту в освітній процес. У статті актуалізовано питання оновлення підходів до визначення поняття та структури інформаційної/цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти у контексті розробки та впровадження Рамки цифрової компетентності громадянина України, особливо зважаючи на необхідність розробки такої рамки для певних професій, зокрема педагогічної. У процесі вивчення досліджень учених узагальнено специфіку цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти, котра полягає у вмінні добирати та застосовувати цифрові засоби відповідно до вікових та психолого-педагогічних особливостей дітей. Підкреслено орієнтацію сучасного підходу на більш чітке структурування та стандартизованість характеристик такої компетентності, а саме сфери, компоненти та дескриптори, які піддаються чіткому визначенню: основи комп’ютерної грамотності; інформаційна грамотність та уміння працювати з даними; створення цифрового контенту; комунікація та взаємодія у цифровому суспільстві; безпека у цифровому середовищі; розв’язання проблем та навчання протягом життя. Наголошено на дієвості штучного інтелекту для цього процесу, оскільки забезпечує можливості для персоналізованого пошуку й обробки інформації, автоматизованого створення дидактичних матеріалів, моделювання навчальних ігор та інтерактивних завдань. Обґрунтовано основні напрями використання засобів штучного інтелекту у контексті формування та розвитку інформаційної/цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти, а саме: пошук, відбір та критична оцінка інформації; створення цифрового контенту за допомогою інструментів генеративного ШІ; підтримка комунікації та співпраці; забезпечення цифрової безпеки та етики використання ШІ.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29279
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12654.pdf133,26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.