Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29279
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЄмчик, Олександра Григорівна-
dc.date.accessioned2025-11-20T13:39:17Z-
dc.date.available2025-11-20T13:39:17Z-
dc.date.issued2025-11-
dc.date.submitted2025-11-20-
dc.identifier.citationЄмчик О. Г. Формування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти засобами штучного інтелекту. Інноваційна педагогіка . Одеса , 2025. Вип. 87. С. 256–259. DOI: https://doi.org/10.32782/ip/87.50uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29279-
dc.description.abstractСтаття присвячена актуальній проблемі структури інформаційної компетентності майбутнього фахівця дошкільної освіти та напрямів її формування, враховуючи появу та впровадження штучного інтелекту в освітній процес. У статті актуалізовано питання оновлення підходів до визначення поняття та структури інформаційної/цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти у контексті розробки та впровадження Рамки цифрової компетентності громадянина України, особливо зважаючи на необхідність розробки такої рамки для певних професій, зокрема педагогічної. У процесі вивчення досліджень учених узагальнено специфіку цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти, котра полягає у вмінні добирати та застосовувати цифрові засоби відповідно до вікових та психолого-педагогічних особливостей дітей. Підкреслено орієнтацію сучасного підходу на більш чітке структурування та стандартизованість характеристик такої компетентності, а саме сфери, компоненти та дескриптори, які піддаються чіткому визначенню: основи комп’ютерної грамотності; інформаційна грамотність та уміння працювати з даними; створення цифрового контенту; комунікація та взаємодія у цифровому суспільстві; безпека у цифровому середовищі; розв’язання проблем та навчання протягом життя. Наголошено на дієвості штучного інтелекту для цього процесу, оскільки забезпечує можливості для персоналізованого пошуку й обробки інформації, автоматизованого створення дидактичних матеріалів, моделювання навчальних ігор та інтерактивних завдань. Обґрунтовано основні напрями використання засобів штучного інтелекту у контексті формування та розвитку інформаційної/цифрової компетентності вихователя закладу дошкільної освіти, а саме: пошук, відбір та критична оцінка інформації; створення цифрового контенту за допомогою інструментів генеративного ШІ; підтримка комунікації та співпраці; забезпечення цифрової безпеки та етики використання ШІ.uk_UK
dc.format.extent256–259-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk_UK
dc.subjectінформаційна компетентністьuk_UK
dc.subjectРамка цифрової компетентностіuk_UK
dc.subjectформування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освітиuk_UK
dc.subjectштучний інтелектuk_UK
dc.titleФормування інформаційної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти засобами штучного інтелектуuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/ip/87.50-
dc.citation.issue87-
dc.citation.journalTitleІнноваційна педагогіка-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameВидавничий дім «Гельветика»uk_UK
dc.subject.udc373.2.091.12.011.3-051:004.8uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12654.pdf133,26 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.