Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29174
Назва: Інтерактивне вивчення зарубіжної літературної класики: дилогія Льюїса Керрола про Алісу
Автори: Левчук, Тереза Петрівна
Соколова, Вікторія Альбертівна
Бібліографічний опис: Левчук Т., Соколова В. (2022). Інтерактивне вивчення зарубіжної літературної класики: дилогія Льюїса Керрола про Алісу. Волинь філологічна: текст і контекст, 34, 74-89. https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/1086
Журнал/збірник: Волинь філологічна: текст і контекст
Випуск/№ : 34
Дата публікації: 2022
Дата внесення: 18-лис-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
УДК: 373.3/.5.091.3-026.12-024.63:821.111'05-1/-9.09Керрол
Теми: зарубіжна література
казка
віртуальність
медіаграмотність
цифрове середовище
компетентнісний підхід
Діапазон сторінок: 74-89
Короткий огляд (реферат): Фантастична дилогія англійського письменника, математика й філософа Льюїса Керрола про Алісу та її пригоди в Дивокраї та Задзеркаллі – визнана класика світової літератури, розрахована не тільки на дітей, але й на дорослих. Ця двоплановість (і більше – багатошаровість) виявляє себе на різних рівнях тексту та його рецепції. Актуальність розвідки зумовлена необхідністю розширення методології трактування творів Льюїса Керрола в контексті цифрового середовища з урахуванням вимог медіаграмотності. Мета – аналіз та розробка інтерактивних прийомів вивчення дилогії Льюїса Керрола про Алісу в шкільному курсі зарубіжної літератури. Методи: описовий, типологічно-порівняльний, частково контекстуальний та біографічний. Результати. Проаналізовано відповідні розділи шкільних програм і підручників, розмаїтий цифровий контент, присвячений казковим повістям Льюїса Керрола «Аліса у Дивокраї» та «Аліса в Задзеркаллі». Автор змоделював уявний світ, віртуальність якого подвоюється в сучасному кіберпросторі. Сьогодні серед завдань учителя – не тільки навчити аналізувати текст/медіатекст, але й розвинути навички медіаграмотності. Матеріал «Аліси» дає можливість пояснити важливі для розуміння природи художності поняття вимислу/дійсності. Наголошено на міждисциплінарному потенціалі вивчення творів Льюїса Керрола (математика, фізика, історія, географія), інтермедіальних аспектах (анімація, кіно, музика, живопис). Використання цифрових технологій при опануванні «Аліси» поділяємо на дві категорії: пасивне сприйняття матеріалу – відеоматеріал, мультимедійні презентації, аудіохрестоматії; апробація та перевірка знань – створення постера або колажу за мотивами твору, висловлення в цифровому середовищі (чат, блог, сторінка в соцмережі), кросворду, схеми подорожі Аліси, фанфіка або коміксу, участь у відеогрі, підбір відеоматеріалу тощо. Запропоновано використання навчальної платформи «Kahoot!», за допомогою якої можна проводити інтерактивні заняття та перевірку знань здобувачів освіти різних рівнів через онлайн-тестування. Висновки. Вивчення дилогії Льюїса Керрола про Алісу та її неймовірні пригоди в шкільному курсі літератури забезпечує розвиток основних компетентностей, передбачених освітніми нормативами; стимулює когнітивні властивості школярів, сприяє їхній медіаграмотності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29174
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/uk/article/view/1086
Перелік літератури: Дзера, О. (2007). Методи перекладу поетичних уривків із «Аліси в Країні Чудес»: орієнтація на цільового читача. Іноземна філологія, 119, 111–118.
Керрол, Л. (2018). Аліса в Дивокраї. Київ: Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА- ГА».
Аліса в Задзеркаллі. Київ: Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА- МА-ГА».
Ніколенко, О. (2013). У світі фантазій Аліси: культурологічний аналіз повісті Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див». Всесвітня література в сучасній школі, 4, 10–29.
Орлова, О. (2013). Система уроків з вивчення казки Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див»: [конспекти уроків]. Зарубіжна література в школах України, 12, 53–61.
Пінчук, О., Лупаренко, Л. (2022). Дидактичний потенціал використання цифрового контенту з доповненою реальністю. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 63, 39–57.
The Project Gutenberg eBook of Through the Looking-Glass, by Charles Dodgson, AKA Lewis Carroll. URL: https://www.gutenberg.org/files/12/12-h/12-h.htm
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
vf34.pdf608,96 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.