Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29174
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛевчук, Тереза Петрівна-
dc.contributor.authorСоколова, Вікторія Альбертівна-
dc.date.accessioned2025-11-18T14:16:29Z-
dc.date.available2025-11-18T14:16:29Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЛевчук Т., Соколова В. (2022). Інтерактивне вивчення зарубіжної літературної класики: дилогія Льюїса Керрола про Алісу. Волинь філологічна: текст і контекст, 34, 74-89. https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/1086uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29174-
dc.description.abstractФантастична дилогія англійського письменника, математика й філософа Льюїса Керрола про Алісу та її пригоди в Дивокраї та Задзеркаллі – визнана класика світової літератури, розрахована не тільки на дітей, але й на дорослих. Ця двоплановість (і більше – багатошаровість) виявляє себе на різних рівнях тексту та його рецепції. Актуальність розвідки зумовлена необхідністю розширення методології трактування творів Льюїса Керрола в контексті цифрового середовища з урахуванням вимог медіаграмотності. Мета – аналіз та розробка інтерактивних прийомів вивчення дилогії Льюїса Керрола про Алісу в шкільному курсі зарубіжної літератури. Методи: описовий, типологічно-порівняльний, частково контекстуальний та біографічний. Результати. Проаналізовано відповідні розділи шкільних програм і підручників, розмаїтий цифровий контент, присвячений казковим повістям Льюїса Керрола «Аліса у Дивокраї» та «Аліса в Задзеркаллі». Автор змоделював уявний світ, віртуальність якого подвоюється в сучасному кіберпросторі. Сьогодні серед завдань учителя – не тільки навчити аналізувати текст/медіатекст, але й розвинути навички медіаграмотності. Матеріал «Аліси» дає можливість пояснити важливі для розуміння природи художності поняття вимислу/дійсності. Наголошено на міждисциплінарному потенціалі вивчення творів Льюїса Керрола (математика, фізика, історія, географія), інтермедіальних аспектах (анімація, кіно, музика, живопис). Використання цифрових технологій при опануванні «Аліси» поділяємо на дві категорії: пасивне сприйняття матеріалу – відеоматеріал, мультимедійні презентації, аудіохрестоматії; апробація та перевірка знань – створення постера або колажу за мотивами твору, висловлення в цифровому середовищі (чат, блог, сторінка в соцмережі), кросворду, схеми подорожі Аліси, фанфіка або коміксу, участь у відеогрі, підбір відеоматеріалу тощо. Запропоновано використання навчальної платформи «Kahoot!», за допомогою якої можна проводити інтерактивні заняття та перевірку знань здобувачів освіти різних рівнів через онлайн-тестування. Висновки. Вивчення дилогії Льюїса Керрола про Алісу та її неймовірні пригоди в шкільному курсі літератури забезпечує розвиток основних компетентностей, передбачених освітніми нормативами; стимулює когнітивні властивості школярів, сприяє їхній медіаграмотності.uk_UK
dc.format.extent74-89-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українки-
dc.relation.urihttps://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/uk/article/view/1086uk_UK
dc.subjectзарубіжна літератураuk_UK
dc.subjectказкаuk_UK
dc.subjectвіртуальністьuk_UK
dc.subjectмедіаграмотністьuk_UK
dc.subjectцифрове середовищеuk_UK
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UK
dc.titleІнтерактивне вивчення зарубіжної літературної класики: дилогія Льюїса Керрола про Алісуuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.citation.issue34-
dc.citation.journalTitleВолинь філологічна: текст і контекст-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.relation.referencesДзера, О. (2007). Методи перекладу поетичних уривків із «Аліси в Країні Чудес»: орієнтація на цільового читача. Іноземна філологія, 119, 111–118.uk_UK
dc.relation.referencesКеррол, Л. (2018). Аліса в Дивокраї. Київ: Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА- ГА».uk_UK
dc.relation.referencesАліса в Задзеркаллі. Київ: Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА- МА-ГА».uk_UK
dc.relation.referencesНіколенко, О. (2013). У світі фантазій Аліси: культурологічний аналіз повісті Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див». Всесвітня література в сучасній школі, 4, 10–29.uk_UK
dc.relation.referencesОрлова, О. (2013). Система уроків з вивчення казки Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див»: [конспекти уроків]. Зарубіжна література в школах України, 12, 53–61.uk_UK
dc.relation.referencesПінчук, О., Лупаренко, Л. (2022). Дидактичний потенціал використання цифрового контенту з доповненою реальністю. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 63, 39–57.uk_UK
dc.relation.referencesThe Project Gutenberg eBook of Through the Looking-Glass, by Charles Dodgson, AKA Lewis Carroll. URL: https://www.gutenberg.org/files/12/12-h/12-h.htmuk_UK
dc.subject.udc373.3/.5.091.3-026.12-024.63:821.111'05-1/-9.09Керролuk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
vf34.pdf608,96 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.