Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29174Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Левчук, Тереза Петрівна | - |
| dc.contributor.author | Соколова, Вікторія Альбертівна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-18T14:16:29Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-18T14:16:29Z | - |
| dc.date.issued | 2022 | - |
| dc.identifier.citation | Левчук Т., Соколова В. (2022). Інтерактивне вивчення зарубіжної літературної класики: дилогія Льюїса Керрола про Алісу. Волинь філологічна: текст і контекст, 34, 74-89. https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/1086 | uk_UK |
| dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29174 | - |
| dc.description.abstract | Фантастична дилогія англійського письменника, математика й філософа Льюїса Керрола про Алісу та її пригоди в Дивокраї та Задзеркаллі – визнана класика світової літератури, розрахована не тільки на дітей, але й на дорослих. Ця двоплановість (і більше – багатошаровість) виявляє себе на різних рівнях тексту та його рецепції. Актуальність розвідки зумовлена необхідністю розширення методології трактування творів Льюїса Керрола в контексті цифрового середовища з урахуванням вимог медіаграмотності. Мета – аналіз та розробка інтерактивних прийомів вивчення дилогії Льюїса Керрола про Алісу в шкільному курсі зарубіжної літератури. Методи: описовий, типологічно-порівняльний, частково контекстуальний та біографічний. Результати. Проаналізовано відповідні розділи шкільних програм і підручників, розмаїтий цифровий контент, присвячений казковим повістям Льюїса Керрола «Аліса у Дивокраї» та «Аліса в Задзеркаллі». Автор змоделював уявний світ, віртуальність якого подвоюється в сучасному кіберпросторі. Сьогодні серед завдань учителя – не тільки навчити аналізувати текст/медіатекст, але й розвинути навички медіаграмотності. Матеріал «Аліси» дає можливість пояснити важливі для розуміння природи художності поняття вимислу/дійсності. Наголошено на міждисциплінарному потенціалі вивчення творів Льюїса Керрола (математика, фізика, історія, географія), інтермедіальних аспектах (анімація, кіно, музика, живопис). Використання цифрових технологій при опануванні «Аліси» поділяємо на дві категорії: пасивне сприйняття матеріалу – відеоматеріал, мультимедійні презентації, аудіохрестоматії; апробація та перевірка знань – створення постера або колажу за мотивами твору, висловлення в цифровому середовищі (чат, блог, сторінка в соцмережі), кросворду, схеми подорожі Аліси, фанфіка або коміксу, участь у відеогрі, підбір відеоматеріалу тощо. Запропоновано використання навчальної платформи «Kahoot!», за допомогою якої можна проводити інтерактивні заняття та перевірку знань здобувачів освіти різних рівнів через онлайн-тестування. Висновки. Вивчення дилогії Льюїса Керрола про Алісу та її неймовірні пригоди в шкільному курсі літератури забезпечує розвиток основних компетентностей, передбачених освітніми нормативами; стимулює когнітивні властивості школярів, сприяє їхній медіаграмотності. | uk_UK |
| dc.format.extent | 74-89 | - |
| dc.language.iso | uk | uk_UK |
| dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | - |
| dc.relation.uri | https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/uk/article/view/1086 | uk_UK |
| dc.subject | зарубіжна література | uk_UK |
| dc.subject | казка | uk_UK |
| dc.subject | віртуальність | uk_UK |
| dc.subject | медіаграмотність | uk_UK |
| dc.subject | цифрове середовище | uk_UK |
| dc.subject | компетентнісний підхід | uk_UK |
| dc.title | Інтерактивне вивчення зарубіжної літературної класики: дилогія Льюїса Керрола про Алісу | uk_UK |
| dc.type | Article | uk_UK |
| dc.citation.issue | 34 | - |
| dc.citation.journalTitle | Волинь філологічна: текст і контекст | - |
| dc.coverage.country | UA | uk_UK |
| dc.relation.references | Дзера, О. (2007). Методи перекладу поетичних уривків із «Аліси в Країні Чудес»: орієнтація на цільового читача. Іноземна філологія, 119, 111–118. | uk_UK |
| dc.relation.references | Керрол, Л. (2018). Аліса в Дивокраї. Київ: Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА- ГА». | uk_UK |
| dc.relation.references | Аліса в Задзеркаллі. Київ: Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА- МА-ГА». | uk_UK |
| dc.relation.references | Ніколенко, О. (2013). У світі фантазій Аліси: культурологічний аналіз повісті Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див». Всесвітня література в сучасній школі, 4, 10–29. | uk_UK |
| dc.relation.references | Орлова, О. (2013). Система уроків з вивчення казки Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див»: [конспекти уроків]. Зарубіжна література в школах України, 12, 53–61. | uk_UK |
| dc.relation.references | Пінчук, О., Лупаренко, Л. (2022). Дидактичний потенціал використання цифрового контенту з доповненою реальністю. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 63, 39–57. | uk_UK |
| dc.relation.references | The Project Gutenberg eBook of Through the Looking-Glass, by Charles Dodgson, AKA Lewis Carroll. URL: https://www.gutenberg.org/files/12/12-h/12-h.htm | uk_UK |
| dc.subject.udc | 373.3/.5.091.3-026.12-024.63:821.111'05-1/-9.09Керрол | uk_UK |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FFG) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| vf34.pdf | 608,96 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.