Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29174| Title: | Інтерактивне вивчення зарубіжної літературної класики: дилогія Льюїса Керрола про Алісу |
| Authors: | Левчук, Тереза Петрівна Соколова, Вікторія Альбертівна |
| Bibliographic description (Ukraine): | Левчук Т., Соколова В. (2022). Інтерактивне вивчення зарубіжної літературної класики: дилогія Льюїса Керрола про Алісу. Волинь філологічна: текст і контекст, 34, 74-89. https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/1086 |
| Journal/Collection: | Волинь філологічна: текст і контекст |
| Issue: | 34 |
| Issue Date: | 2022 |
| Date of entry: | 18-Nov-2025 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Country (code): | UA |
| UDC: | 373.3/.5.091.3-026.12-024.63:821.111'05-1/-9.09Керрол |
| Keywords: | зарубіжна література казка віртуальність медіаграмотність цифрове середовище компетентнісний підхід |
| Page range: | 74-89 |
| Abstract: | Фантастична дилогія англійського письменника, математика й філософа Льюїса Керрола про Алісу та її пригоди в Дивокраї та Задзеркаллі – визнана класика світової літератури, розрахована не тільки на дітей, але й на дорослих. Ця двоплановість (і більше – багатошаровість) виявляє себе на різних рівнях тексту та його рецепції. Актуальність розвідки зумовлена необхідністю розширення методології трактування творів Льюїса Керрола в контексті цифрового середовища з урахуванням вимог медіаграмотності. Мета – аналіз та розробка інтерактивних прийомів вивчення дилогії Льюїса Керрола про Алісу в шкільному курсі зарубіжної літератури. Методи: описовий, типологічно-порівняльний, частково контекстуальний та біографічний. Результати. Проаналізовано відповідні розділи шкільних програм і підручників, розмаїтий цифровий контент, присвячений казковим повістям Льюїса Керрола «Аліса у Дивокраї» та «Аліса в Задзеркаллі». Автор змоделював уявний світ, віртуальність якого подвоюється в сучасному кіберпросторі. Сьогодні серед завдань учителя – не тільки навчити аналізувати текст/медіатекст, але й розвинути навички медіаграмотності. Матеріал «Аліси» дає можливість пояснити важливі для розуміння природи художності поняття вимислу/дійсності. Наголошено на міждисциплінарному потенціалі вивчення творів Льюїса Керрола (математика, фізика, історія, географія), інтермедіальних аспектах (анімація, кіно, музика, живопис). Використання цифрових технологій при опануванні «Аліси» поділяємо на дві категорії: пасивне сприйняття матеріалу – відеоматеріал, мультимедійні презентації, аудіохрестоматії; апробація та перевірка знань – створення постера або колажу за мотивами твору, висловлення в цифровому середовищі (чат, блог, сторінка в соцмережі), кросворду, схеми подорожі Аліси, фанфіка або коміксу, участь у відеогрі, підбір відеоматеріалу тощо. Запропоновано використання навчальної платформи «Kahoot!», за допомогою якої можна проводити інтерактивні заняття та перевірку знань здобувачів освіти різних рівнів через онлайн-тестування. Висновки. Вивчення дилогії Льюїса Керрола про Алісу та її неймовірні пригоди в шкільному курсі літератури забезпечує розвиток основних компетентностей, передбачених освітніми нормативами; стимулює когнітивні властивості школярів, сприяє їхній медіаграмотності. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29174 |
| URL for reference material: | https://volyntext.vnu.edu.ua/index.php/volyntext/uk/article/view/1086 |
| References (Ukraine): | Дзера, О. (2007). Методи перекладу поетичних уривків із «Аліси в Країні Чудес»: орієнтація на цільового читача. Іноземна філологія, 119, 111–118. Керрол, Л. (2018). Аліса в Дивокраї. Київ: Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА- ГА». Аліса в Задзеркаллі. Київ: Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА- МА-ГА». Ніколенко, О. (2013). У світі фантазій Аліси: культурологічний аналіз повісті Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див». Всесвітня література в сучасній школі, 4, 10–29. Орлова, О. (2013). Система уроків з вивчення казки Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див»: [конспекти уроків]. Зарубіжна література в школах України, 12, 53–61. Пінчук, О., Лупаренко, Л. (2022). Дидактичний потенціал використання цифрового контенту з доповненою реальністю. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 63, 39–57. The Project Gutenberg eBook of Through the Looking-Glass, by Charles Dodgson, AKA Lewis Carroll. URL: https://www.gutenberg.org/files/12/12-h/12-h.htm |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FFG) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.