Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29112
Title: Українські освітні онлайн-платформи як інструмент формування світоглядно-ціннісних орієнтацій студентської молоді.
Authors: Трофімук-Кирилова, Тетяна Михайлівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки, факультет історії, політології та національної безпеки, кафедра музеєзнавства, пам’яткознавства та інформаційно-аналітичної діяльності, кандидат історичних наук, доцент
Bibliographic description (Ukraine): Трофімук-Кирилова Т. Українські освітні онлайн-платформи як інструмент формування світоглядно-ціннісних орієнтацій студентської молоді. Світоглядна освіта молоді в умовах сучасних викликів : зб. наук. праць : матеріали міжнародної наукової конференції – п’ятих академічних читань імені професора Романа Арцишевського (20–22 черв. 2025 р., м. Луцьк) / упорядники: А. М. Семенов, А. І. Яручик. Луцьк : Вежа-Друк, 2025. С. 132–137.
Conference/Event: Світоглядна освіта молоді в умовах сучасних викликів
Issue Date: Jun-2025
Date of entry: 17-Nov-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Place of the edition/event: Вежа-Друк
Keywords: світоглядно-ціннісні орієнтації
освітні онлайн-платформи
неформальна освіта
інформальна освіта
медіаграмотність
студентська молодь
Page range: 132–137
Abstract: У статті проаналізовано роль українських освітніх онлайн-платформ у формуванні світоглядно-ціннісних орієнтацій студентської молоді в умовах війни, цифровізації та соціокультурних трансформацій. Розкрито зміст дефініцій «цінності» та «ціннісні орієнтації», охарактеризовано чинники їх формування в молодіжному середовищі. Особливу увагу приділено неформальній та інформальній освіті як важливим інструментам особистісного, громадянського та духовного розвитку студентів. Проаналізовано освітній потенціал українських онлайн-платформ EdEra, Prometheus, Дія.Освіта, ВУМ online та інших, які пропонують курси з медіаграмотності, історії України, демократії, прав людини, цифрової грамотності, культурної ідентичності, лідерства й громадянської участі. Показано, що навчальні ресурси цих платформ сприяють розвитку критичного мислення, формуванню демократичних і гуманістичних цінностей, вихованню відповідальності, патріотизму, толерантності, правової свідомості та активної громадянської позиції молоді. Зроблено висновок, що освітні онлайн-платформи є ефективним засобом доповнення формальної освіти та важливим інструментом формування сучасних світоглядно-ціннісних орієнтацій студентів.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29112
References (Ukraine): 1. Бутківська Т. В. Проблема цінностей у соціалізації особистості. Цінності освіти і виховання: наук.-метод. зб. / за заг. ред. Сухомлинської О. В.; АПН України. Київ, 1997. С. 27–31.
2. Зінченко А., Русенкевич Я. Ціннісні орієнтації української молоді в структурі психологічних стратегій життєдіяльності: аналіз статевих відмінностей. Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки. 2024. Вип. 23. С. 25–35. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series12.2024.23(68).03
3. Кочура Н. М. Світоглядні цінності молоді в координатах постмодерністського світу. Освіта регіону: Політологія. Психологія. Комунікації: укр. наук. Журнал. 2012. № 4. URL: https://social-science.uu.edu.ua/article/934
4. Матяж С. В., Березянська А. О. Класифікація цінностей та ціннісних орієнтацій особистості. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Сер. : Соціологія. 2013. Т. 225. Вип. 213. С. 27–30.
Appears in Collections:Наукові роботи (FH)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conf_lutsk.pdf1,62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.