Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29099| Назва: | Розвиток комунікативної компетентності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в контексті розбудови інклюзивної освіти в Україні |
| Автори: | Луканьова, Людмила Олексіївна |
| Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, Волинська область, Україна, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти |
| Бібліографічний опис: | Луканьова, Л. Розвиток комунікативної компетентності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в контексті розбудови інклюзивної освіти в Україні. Innovations in education and science in the context of Europeanintegration. Riga, Volume 2. 2025. С. 265 – 276. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-557-0-37 |
| Дата публікації: | тра-2025 |
| Дата подання: | кві-2025 |
| Дата внесення: | 14-лис-2025 |
| Видавництво: | Baltija Publishing |
| Місце видання, проведення: | Рига |
| DOI: | DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-557-0-37 |
| Теми: | Корекція та компенсація інтелектуальних та мовленнєвих порушень інклюзивне навчання порушення психофізичного розвитку розвиток комунікативних та мовленнєвих навичок |
| Короткий огляд (реферат): | Поданий у публікації матеріал окреслює та дає обґрунтування актуальних інноваційних та практико-орієнтованих аспектів розвитку навичок соціальної комунікації (вербальної та невербальної), а також застосування альтернативної та додаткової комунікації у корекційно-розвитковій роботі з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку. Представлені матеріали базуються на компетентнісному та особистісноорієнтованому підходах до освіти та виховання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, враховуючи провідні види діяльності за напрямами розвитку пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, особистісної сфер дитей з порушенням інтелекту. У статті описано ефективні методики щодо реалізації освітніх напрямів навчання; представлено орієнтовні зразки та варіанти дидактичних розробок, що забезпечать корекційно-розвиткову спрямованість всього навчально-виховного процесу в закладі освіти. |
| Опис: | Найперспективнішим підходом до формування мовлення є психолінгвістичний підхід, який ґрунтується на психолінгвістичній моделі мовлення. Він враховує мовленнєву активність дитини, мотиваційно-потребнісний аспект її мовленнєвої діяльності та характер мовленнєвого матеріалу. Корекційна практика свідчить, що ключем до ефективного подолання порушень у розвитку комунікативно-мовленнєвої системи є вчасне виявлення порушень розвитку, їх правильна класифікація та чітко організована система корекційно-розвиткової роботи. Чим раніше розпочинається корекційна діяльність із дитиною, тим вища ймовірність досягнення глибоких позитивних змін, які матимуть тривалий і незворотний ефект. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29099 |
| Перелік літератури: | 1. Колупаєва А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія. Серія: Інклюзивна освіта. 2009. 272с. 2. Malynovych, L. (2017). Psychological features of interaction in families raising a child with developmental disorders. Proceedings of the scientific and practical conference with international participation "Psychology of National Security", 174–176. 3. Прохоренко Л. І., Бабяк О. О., Баташева Н. І., Душка А. М. Навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах компетентнісного підходу: навчально-методичний посібник, за ред. Засенко В. В., Прохоренко Л. І.,2020, 435 с. 4. Якимчук Г. В. Робота логопеда з батьками дитини з тяжкими порушеннями мовлення. Логопедія. 2018. № 13. С. 87–9 5. Mc William R. A. Assessing the resource needs of the families in the context of early intervention. In M. J. Guralnick (Ed.), The Developmental Systems Approach to Early Intervention. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co. 2005. P. 215–234. |
| Тип вмісту: | Book Chapter |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 605.pdf | 852,34 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.