Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29099
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛуканьова, Людмила Олексіївна-
dc.date.accessioned2025-11-14T11:51:58Z-
dc.date.available2025-11-14T11:51:58Z-
dc.date.issued2025-05-
dc.date.submitted2025-04-
dc.identifier.citationЛуканьова, Л. Розвиток комунікативної компетентності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в контексті розбудови інклюзивної освіти в Україні. Innovations in education and science in the context of Europeanintegration. Riga, Volume 2. 2025. С. 265 – 276. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-557-0-37uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29099-
dc.descriptionНайперспективнішим підходом до формування мовлення є психолінгвістичний підхід, який ґрунтується на психолінгвістичній моделі мовлення. Він враховує мовленнєву активність дитини, мотиваційно-потребнісний аспект її мовленнєвої діяльності та характер мовленнєвого матеріалу. Корекційна практика свідчить, що ключем до ефективного подолання порушень у розвитку комунікативно-мовленнєвої системи є вчасне виявлення порушень розвитку, їх правильна класифікація та чітко організована система корекційно-розвиткової роботи. Чим раніше розпочинається корекційна діяльність із дитиною, тим вища ймовірність досягнення глибоких позитивних змін, які матимуть тривалий і незворотний ефект.uk_UK
dc.description.abstractПоданий у публікації матеріал окреслює та дає обґрунтування актуальних інноваційних та практико-орієнтованих аспектів розвитку навичок соціальної комунікації (вербальної та невербальної), а також застосування альтернативної та додаткової комунікації у корекційно-розвитковій роботі з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку. Представлені матеріали базуються на компетентнісному та особистісноорієнтованому підходах до освіти та виховання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, враховуючи провідні види діяльності за напрямами розвитку пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, особистісної сфер дитей з порушенням інтелекту. У статті описано ефективні методики щодо реалізації освітніх напрямів навчання; представлено орієнтовні зразки та варіанти дидактичних розробок, що забезпечать корекційно-розвиткову спрямованість всього навчально-виховного процесу в закладі освіти.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherBaltija Publishinguk_UK
dc.subjectКорекція та компенсація інтелектуальних та мовленнєвих порушеньuk_UK
dc.subjectінклюзивне навчанняuk_UK
dc.subjectпорушення психофізичного розвиткуuk_UK
dc.subjectрозвиток комунікативних та мовленнєвих навичокuk_UK
dc.titleРозвиток комунікативної компетентності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в контексті розбудови інклюзивної освіти в Україніuk_UK
dc.typeBook Chapteruk_UK
dc.identifier.doiDOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-557-0-37-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, Волинська область, Україна, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освітиuk_UK
dc.coverage.placenameРигаuk_UK
dc.relation.references1. Колупаєва А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія. Серія: Інклюзивна освіта. 2009. 272с.uk_UK
dc.relation.references2. Malynovych, L. (2017). Psychological features of interaction in families raising a child with developmental disorders. Proceedings of the scientific and practical conference with international participation "Psychology of National Security", 174–176.uk_UK
dc.relation.references3. Прохоренко Л. І., Бабяк О. О., Баташева Н. І., Душка А. М. Навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах компетентнісного підходу: навчально-методичний посібник, за ред. Засенко В. В., Прохоренко Л. І.,2020, 435 с.uk_UK
dc.relation.references4. Якимчук Г. В. Робота логопеда з батьками дитини з тяжкими порушеннями мовлення. Логопедія. 2018. № 13. С. 87–9uk_UK
dc.relation.references5. Mc William R. A. Assessing the resource needs of the families in the context of early intervention. In M. J. Guralnick (Ed.), The Developmental Systems Approach to Early Intervention. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co. 2005. P. 215–234.uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
605.pdf852,34 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.