Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29073
Title: Використання методів арт-терапії в роботі з підлітками в умовах воєнного стану
Authors: Клеха, Іванна Володимирівна
Affiliation: Кафедра практичної психології та психодіагностики
053 Психологія
Bibliographic description (Ukraine): Клеха І. В. Використання методів арт-терапії в роботі з підлітками в умовах воєнного стану : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. В. В. Коширець ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 73 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 13-Nov-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Supervisor: Коширець, Віктор Васильович
Keywords: емоційний інтелект
воєнний стан
емоційне переживання
арт-терапія
підлітки
старший шкільний вік
самовираження
рефлексивне осмислення
Abstract: Випускна кваліфікаційна робота обґрунтовує процес вдосконалення емоційного інтелекту (EQ) серед підлітків за допомогою арт-терапевтичних практик. Теоретична частина містить аналіз концепцій емоційного інтелекту та його розвитку, з особливим акцентом на специфіку старшого шкільного віку. Проаналізовано основний психологічний зміст поняття "емоційний інтелект". Аналітичним шляхом розкрито розвивальний потенціал арт-терапії у контексті формування емоційного інтелекту особистості. Викладено методологічне підґрунтя, процедуру та результати емпіричної частини дослідження, метою якого було діагностування характеристик, асоційованих з емоційним інтелектом, задля формування емпіричної основи для формувального експерименту. З використанням факторного аналізу виділено набір факторів, що зазнавали формуючого впливу, спрямованого на розвиток емоційного інтелекту респондентів. Запропоновано арт-техніки на усвідомлення старшокласниками емоційного наповнення як власних переживань, так і відчуттів оточуючих: зменшення тривоги, страхів у взаємодії з однолітками; здатність розпізнавати невербальні сигнали співрозмовників; налагодження контактів; ефективне емоційне реагування; плекання довіри під час спілкування та вміння ділитися своїми переживаннями; відкритість до нового досвіду; формування позитивного ставлення до себе; набуття навичок емоційного самоконтролю; прагнення до особистісного зростання та самопізнання.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29073
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FPsy_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klekha_ 2025.pdf1,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.