Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29073| Title: | Використання методів арт-терапії в роботі з підлітками в умовах воєнного стану |
| Authors: | Клеха, Іванна Володимирівна |
| Affiliation: | Кафедра практичної психології та психодіагностики 053 Психологія |
| Bibliographic description (Ukraine): | Клеха І. В. Використання методів арт-терапії в роботі з підлітками в умовах воєнного стану : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. В. В. Коширець ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 73 с. |
| Issue Date: | 2025 |
| Date of entry: | 13-Nov-2025 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Supervisor: | Коширець, Віктор Васильович |
| Keywords: | емоційний інтелект воєнний стан емоційне переживання арт-терапія підлітки старший шкільний вік самовираження рефлексивне осмислення |
| Abstract: | Випускна кваліфікаційна робота обґрунтовує процес вдосконалення емоційного інтелекту (EQ) серед підлітків за допомогою арт-терапевтичних практик. Теоретична частина містить аналіз концепцій емоційного інтелекту та його розвитку, з особливим акцентом на специфіку старшого шкільного віку. Проаналізовано основний психологічний зміст поняття "емоційний інтелект". Аналітичним шляхом розкрито розвивальний потенціал арт-терапії у контексті формування емоційного інтелекту особистості. Викладено методологічне підґрунтя, процедуру та результати емпіричної частини дослідження, метою якого було діагностування характеристик, асоційованих з емоційним інтелектом, задля формування емпіричної основи для формувального експерименту. З використанням факторного аналізу виділено набір факторів, що зазнавали формуючого впливу, спрямованого на розвиток емоційного інтелекту респондентів. Запропоновано арт-техніки на усвідомлення старшокласниками емоційного наповнення як власних переживань, так і відчуттів оточуючих: зменшення тривоги, страхів у взаємодії з однолітками; здатність розпізнавати невербальні сигнали співрозмовників; налагодження контактів; ефективне емоційне реагування; плекання довіри під час спілкування та вміння ділитися своїми переживаннями; відкритість до нового досвіду; формування позитивного ставлення до себе; набуття навичок емоційного самоконтролю; прагнення до особистісного зростання та самопізнання. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29073 |
| Content type: | Master Thesis |
| Appears in Collections: | FPsy_KR (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Klekha_ 2025.pdf | 1,25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.