Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29051| Назва: | Психологічні особливості формування резильєнтності та стресостійкості у молоді |
| Автори: | Ракович, Юрій Анатолійович |
| Приналежність: | Кафедра практичної психології та психодіагностики 053 Психологія |
| Бібліографічний опис: | Ракович Ю. А. Психологічні особливості формування резильєнтності та стресостійкості у молоді : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. А. П. Мельник ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 62 с. |
| Дата публікації: | 2025 |
| Дата внесення: | 13-лис-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Науковий керівник: | Мельник, Антоній Петрович |
| Теми: | стрес резильєнтність тривожність війна стресостійкість депресія молодь стресові ситуації |
| Короткий огляд (реферат): | У першому розділі кваліфікаційної роботи описано психологічні особливості формування резильєнтності та стресостійкості у старшому юнацькому віці. Стрес є станом організму, що виникає під час взаємодії з довкіллям і характеризується значним напруженням, коли звичайні адаптаційні реакції стають недостатніми. Вивчаючи це питання, можна дійти висновку, що стрес піддається контролю. Основною причиною його виникнення вважається невміння свідомо чи несвідомо задіяти відповідні внутрішні механізми для подолання складних ситуацій і пов’язаних із ними станів. Реакція організму включає фізіологічні зміни, такі як пришвидшене дихання, незначне підвищення артеріального тиску та пульсу. Паралельно з цим відбуваються психічні зміни: зростає рівень збудження, увага фокусується на подразнику, і людина активізує контроль над ситуацією. У другому розділі представлено результати емпіричного дослідження психологічних особливостей формування резильєнтності та стресостійкості у старшому юнацькому віці. Молодь мають високий рівень розвитку, що показує їх загальну ефективність, стійкість та стабільність у подіях, що мають стресогенний характер. На основі отриманих результатів нашого дослідження можна стверджувати, що більшість учасників дослідження відчувають помірний рівень стресу. Також спостерігається значна кількість людей з легкими проявами депресії та тривоги. Результати кореляційного аналізу демонструють сильний взаємозв’язок між проявами стресу, рівнем стресостійкості та виснаженням, викликаним стресом. Рівень депресії зріс у досліджуваних виявлено легку депресію, яка супроводжується млявістю, сонливістю, переїданням або, навпаки, зниженням апетиту. Погіршення самопочуття та настрою також зафіксовано. Найвиразніших змін зазнав рівень активності студентів, за поточними даними частина респондентів мають низький рівень активності, що проявляється у бездіяльності, повільності, байдужості, потребі у відпочинку та сонливості. У третьому розділі нашої кваліфікаційної роботи, на основі результатів емпіричного дослідження, представлено програму профілактики стресових розладів, станів тривоги та депресії у старшому юнацькому віці. Також у роботі описано рекомендації для підвищення резильєнтності та стресостійкості для осіб старшого юнацького віку. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29051 |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| rakovych_2025.pdf | 770,98 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.