Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29000
Title: Ротаційна модель у викладанні академічного письма аспірантам: практичний досвід застосування
Authors: Крисанова, Тетяна Анатоліївна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Крисанова Т. Ротаційна модель у викладанні академічного письма аспірантам: практичний досвід застосування. Пріоритети германської та романської філології : збірник матеріалів XІХ Міжнародної наукової конференції, 20–22 червня 2025 року. Луцьк , 2025. С. 104–106.
Conference/Event: Пріоритети германської і романської філології
Issue Date: 2025
Date of entry: 11-Nov-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Keywords: ротаційна модель
rotational model
аспірант
postgraduate student
академічне письмо
academic writing
англійська мова
English
змішане навчання
blended learning
Page range: 104-106
Abstract: Сучасні виклики вищої освіти, а саме пандемія, війна, цифровізація освіти, зумовили зростання попиту на гнучкі та стійкі освітні моделі. Однією з таких є модель змішаного навчання, що поєднує традиційне викладання із цифровими технологіями. Особливо актуальним є застосування ротаційної моделі змішаного навчання в контексті підготовки аспірантів, які мають розвивати як фахову компетентність, так і академічну комунікацію. Метою дослідження є вивчення ефективності ротаційної моделі у формуванні навичок академічного письма в аспірантів немовних спеціальностей. Особлива увага приділяється написанню академічних статей як ключовому виду наукової діяльності. Експеримент охопив 2022–2024 рр. і проводився на базі Волинського національного університету імені Лесі Українки.
Description: Modern challenges of higher education, namely pandemic, war, digitalization of education, have led to an increase in demand for flexible and sustainable educational models. One of these is the blended learning model, which combines traditional teaching with digital technologies. The application of the rotational model of blended learning is especially relevant in the context of training postgraduates who must develop both professional competence and academic communication. The purpose of the study is to study the effectiveness of the rotational model in the formation of academic writing skills in postgraduates of non-linguistic specialties. Special attention is paid to writing academic articles as a key type of scientific activity. The experiment covered 2022–2024 and was conducted at the Lesya Ukrainka Volyn National University.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29000
References (Ukraine): 1. Flower, Linda, Hayes, John. 1981. “A cognitive process theory of writing”. College Composition and Communication, 32(4), 365–387.
2. Garrison, D. Randy, Vaughan, Norman. 2008. Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines. San Francisco: Jossey-Bass.
3. Hrastinski, Stefan. 2019. “What Do We Mean by Blended Learning?” TechTrends, 63(6), 564–569.
4. Mintii Iryna. 2023. “Blended learning: definition, concept, and relevance”. Educational Dimension, 8, 85–111.
5. Staker, Heather, Horn, Michael. 2012. Classifying K-12 blended learning. Mountain View, CA: Innosight Institute.
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Наукові роботи (FIF)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
krysanova_tezy.pdf158,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.