Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28912
Назва: Цивільно-правовий механізм захисту прав споживачів: сучасні виклики
Автори: Самчук-Колодяжна, Зінаїда Федорівна
Чубоха, Надія Федорівна
Прокопчук, Катерина Миколаївна
Бібліографічний опис: Самчук-Колодяжна З. Ф., Чубоха Н. Ф., Прокопчук К. М. Цивільно-правовий механізм захисту прав споживачів: сучасні виклики. Наукові перспективи. 2025. Вип. № 5(59). С. 1490–1504. DOI : https://doi.org/10.52058/2708-7530-2025-5(59)-1490-1503
Журнал/збірник: Наукові перспективи
Випуск/№ : 5(59)
Дата публікації: тра-2025
Дата внесення: 6-лис-2025
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2025-5(59)-1490-1503
УДК: 347.4:339.1+004
Теми: захист прав споживачів
недобросовісні комерційні практики
директиви ЄС
електронна комерція
правова гармонізація з ЄС
Діапазон сторінок: 1490–1504
Короткий огляд (реферат): Захист прав споживачів є ключовим елементом забезпечення безпеки, справедливості та довіри в ринкових відносинах, що гарантує безпеку товарів і послуг для споживачів, забезпечуючи усвідомлений вибір та сприяючи сталому розвитку. Однак цивільно-правовий механізм захисту прав споживачів в Україні залишається недосконалим, містить застарілі та непрацюючі норми, не враховує нових викликів цифрової економіки і потребує оновлення згідно з європейськими стандартами. Мета статті полягає в аналізі сучасних викликів для формування ефективного цивільно-правового механізму захисту прав споживачів і виявленні можливостей імплементації найкращих практик у національне законодавство шляхом оцінки міжнародного досвіду. У результаті проведеного дослідження було охарактеризовано основні причини порушень і проблеми захисту прав споживачів в Україні. Зауважено основні документи, що складають основу захисту прав споживачів, у тому числі Закон України «Про захист прав споживачів». Зазначено проблеми та прогалини, характерні чинному Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII, та підкреслено необхідність прийняття нового Закону України «Про захист прав споживачів» № 3153-IX. Описано основні нововведення нового Закону, зокрема, щодо поширення його дії на інтернетторгівлю, запровадження обов’язкових гарантійних строків, зміни порядку проведення гарантійного ремонту, порядку повернення товару, правил встановлення знижки, а також створення державного реєстру «Е-покупець». Виокремлено проблеми, що можуть супроводжувати імплементацію нововведень у національну законодавчу базу. Охарактеризовано міжнародний досвід щодо підвищення ефективності захисту прав споживачів, зокрема, Європейського Союзу, Хорватії, Македонії та Узбекистану. Надано деякі рекомендації для підвищення ефективності захисту прав споживачів в Україні з урахуванням проведеного аналізу та досвіду окремих країн. Аналіз міжнародного досвіду дозволив встановити, що найбільш ефективний підхід до впровадження нових норм щодо захисту прав споживачів може передбачати запровадження змін у декількох законодавчих актах.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28912
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FYu)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2708-7530-2025-5(59)-1490-1503.pdf273,43 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.