Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28912
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСамчук-Колодяжна, Зінаїда Федорівна-
dc.contributor.authorЧубоха, Надія Федорівна-
dc.contributor.authorПрокопчук, Катерина Миколаївна-
dc.date.accessioned2025-11-06T12:30:58Z-
dc.date.available2025-11-06T12:30:58Z-
dc.date.issued2025-05-
dc.identifier.citationСамчук-Колодяжна З. Ф., Чубоха Н. Ф., Прокопчук К. М. Цивільно-правовий механізм захисту прав споживачів: сучасні виклики. Наукові перспективи. 2025. Вип. № 5(59). С. 1490–1504. DOI : https://doi.org/10.52058/2708-7530-2025-5(59)-1490-1503uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28912-
dc.description.abstractЗахист прав споживачів є ключовим елементом забезпечення безпеки, справедливості та довіри в ринкових відносинах, що гарантує безпеку товарів і послуг для споживачів, забезпечуючи усвідомлений вибір та сприяючи сталому розвитку. Однак цивільно-правовий механізм захисту прав споживачів в Україні залишається недосконалим, містить застарілі та непрацюючі норми, не враховує нових викликів цифрової економіки і потребує оновлення згідно з європейськими стандартами. Мета статті полягає в аналізі сучасних викликів для формування ефективного цивільно-правового механізму захисту прав споживачів і виявленні можливостей імплементації найкращих практик у національне законодавство шляхом оцінки міжнародного досвіду. У результаті проведеного дослідження було охарактеризовано основні причини порушень і проблеми захисту прав споживачів в Україні. Зауважено основні документи, що складають основу захисту прав споживачів, у тому числі Закон України «Про захист прав споживачів». Зазначено проблеми та прогалини, характерні чинному Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII, та підкреслено необхідність прийняття нового Закону України «Про захист прав споживачів» № 3153-IX. Описано основні нововведення нового Закону, зокрема, щодо поширення його дії на інтернетторгівлю, запровадження обов’язкових гарантійних строків, зміни порядку проведення гарантійного ремонту, порядку повернення товару, правил встановлення знижки, а також створення державного реєстру «Е-покупець». Виокремлено проблеми, що можуть супроводжувати імплементацію нововведень у національну законодавчу базу. Охарактеризовано міжнародний досвід щодо підвищення ефективності захисту прав споживачів, зокрема, Європейського Союзу, Хорватії, Македонії та Узбекистану. Надано деякі рекомендації для підвищення ефективності захисту прав споживачів в Україні з урахуванням проведеного аналізу та досвіду окремих країн. Аналіз міжнародного досвіду дозволив встановити, що найбільш ефективний підхід до впровадження нових норм щодо захисту прав споживачів може передбачати запровадження змін у декількох законодавчих актах.uk_UK
dc.format.extent1490–1504-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectзахист прав споживачівuk_UK
dc.subjectнедобросовісні комерційні практики-
dc.subjectдирективи ЄС-
dc.subjectелектронна комерція-
dc.subjectправова гармонізація з ЄС-
dc.titleЦивільно-правовий механізм захисту прав споживачів: сучасні викликиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.52058/2708-7530-2025-5(59)-1490-1503-
dc.citation.issue5(59)-
dc.citation.journalTitleНаукові перспективи-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc347.4:339.1+004uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FYu)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2708-7530-2025-5(59)-1490-1503.pdf273,43 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.