Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28873
Title: Реалізація принципів стратегічних комунікацій у формуванні позитивного іміджу органу державної влади
Authors: Нинюк, Інна Іванівна
Ларіна, Наталія Боисівна
Нинюк, Марія Антонівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Нинюк І., Ларіна Н., Нинюк М. (2025). Реалізація принципів стратегічних комунікацій у формуванні позитивного іміджу органу влади. Державне управління та політика. № 9(13). С. 27–36. DOI : https://doi.org/10.70651/3041-2498/2025.9.04
Journal/Collection: Публічне управління та політика
Issue: 9(13)
Issue Date: Aug-2025
Date of entry: 4-Nov-2025
Publisher: Громадська організація «Східноєвропейський союз вчених»
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.70651/3041-2498/2025.9.04
Keywords: позитивний імідж
тратегічна комунікація
орган державної влади
громадянське суспільство
принципи
Page range: 27-35
Abstract: Особлива роль у сучасних стратегіях суспільного розвитку відводиться комунікаційному забезпеченню процесів публічного управління, що дозволить підвищити ефективність антикорупційної політики, інтенсифікувати зв’язки між владою та громадянським суспільством. Метою статті є аналіз специфікиреалізації принципів стратегічних комунікацій у формуванні позитивного іміджу органу державної влади. Дослідження детермінує пріоритетні функції комунікації в системі державного управління – формування позитивного іміджу та громадську обізнаність. У статті розглянуто особливості формування позитивного сприйняття влади в очах громадян на основі прозорої, двосторонньої та послідовної комунікації з громадськістю, дотримання етичних стандартів та укріплення довіри суспільства. Узагальнено основні підходи до визначення феномену «іміджу» та позиціонування його як ефективного каналу комунікації. Закцентовано на ролі громадської думки у контексті зворотного зв'язку у комунікативній діяльності органу державної влади. Визначено ключові напрямки формування позитивного іміджу органів державної влади та підвищення рівня довіри до них громадськості на основі використання потенціалу стратегічних комунікацій. У межах статті феномен стратегічних комунікацій розглядається у контексті засобу асиміляції аспектів організаційної діяльності, трансформаційних змін та модифікації поведінки, реалізації першочергових цілей публічної влади та підвищення ефективності інформаційного наративу. Аналіз основних концепцій стратегічної комунікації дозволив встановити, що налагодження продуктивного діалогу між органами державного управління та громадянським суспільством потребує інтеграції системної та цілеспрямованоїконцепції, в межах якої рішення, що приймаються органами державної влади, мають опиратись не лише на особистий досвід керівних осіб, але й на результати аналізу громадської думки, пріоритетну наукову позицію, моделювання та прогнозування соціальної динаміки, під загальним прямуванням на досягнення максимальної узгодженості між громадськістю та органом державної влади. Зазначене дозволить укріпити позитивний імідж владних формацій, забезпечити безперешкодну систему участі громадян у суспільно-політичному житті.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28873
References (Ukraine): Орлова, Н. С., Майло, В. В. (2020). Розвиток стратегічних комунікацій в органах публічної влади / О.В. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського, 31(70), 63–68. https://doi.org/10.32838/2663-6468/2020.1/11 (укр.)
Новікова, Н. Л., Притула, К. В. (2020). Соціальні мережі як інструмент для органів державної влади для налагодження зв’язків з громадськістю / О.В. Інвестиції: практика та досвід, (5–6), 123–127. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2020.5-6.123 (укр.)
Ажажа М., Пельова Я., Несторенко Т. (2023). Комунікативна політика держави в контексті посилення суспільного впливу / О.В. Моделювання розвитку економічних систем, (2), 79–88. https://doi.org/10.31891/mdes/2023-8-11 (укр.)
Посмітна В.В. (2024). Упровадження комунікативної стратегії взаємодії між учасниками військового дискурсу в контексті стратегічних комунікацій / О.В. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, (209), 291–297. https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-209-44 (укр.)
Павленко, Є. М. (2021). Підходи до модернізації сучасної моделі комунікаційної політики органів публічної влади України / О.В. Публічне управління та мите адміністрування, (2), 29–36. https://doi.org/10.32836/2310-9653-2021-2.5 (укр.)
Чукут, С. А., Яценко, В. О. (2021). Комунікаційні стратегії в публічному управлінні та адмініструванні: зарубіжний та український досвід / О.В. Інвестиції: практика та досвід, (12), 72–79. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.12.72 (укр.)
Сальнікова О. Ф., Посмітюх О. І., Петренко М. І. (2021). Ситуаційний центр як ефективний механізм стратегічних комунікацій / О.В. Інвестиції: практика та досвід, (17), 62–66. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.17.62 (укр.)
Коврига О. С. (2020). Взаємодія органів державної влади з громадськістю в системі державного управління України / О.В. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського: Серія “Державне управління”, 2(31(70). https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/725915 (укр.)
Шалман, Т. М. (2021). Іміджологічні інструменти формування позитивного іміджу влади у системі зв’язків з громадськістю / О.В. Збірник наукових праць Державного податкового університету, (1), 214–232. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnudps_2021_1_17 (укр.)
Ткачова Н.М., Іваницька О.М., Похожала А.І. (2022). Стратегія розвитку комунікації держави та суспільства під час дії правового режиму воєнного стану / О.В. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права, (5), 33–37. https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.5.6 (укр.)
Сопіна, О.А. (2021). Зв’язки з громадськістю як чинник удосконалення комунікаційного механізму державного управління / О.В.Право та державне управління, (2), 172–177. https://doi.org/10.32840/pdu.2021.2.26 (укр.)
Міхальський, Т., Сивак, Т., Домбровська, С., Станішевський, В., та Сервецький, І. (2023). Місце та роль стратегічних комунікацій у системі державного управління. У книзі «Духові сили національної безпеки України: інформаційні технології, стратегічні комунікації та легітимність» (с. 135–149). Видання: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-33724-6_8
Зерфасс, А., Верчіч, Д., Нотхафт, Х., та Вердер, КП (2018). Стратегічна комунікація: визначення галузі та її внесок у дослідження та практику. Міжнародний журнал стратегічної комунікації, 12(4), 487–505. https://doi.org/10.1080/1553118X.2018.1493485
Анселл, К., Соренсен, Е. та Торфінг, Дж. (2021). Пандемія COVID-19 як переломний момент для державного управління та лідерства? Потреба в надійних управлінських реакціях на бурхливі проблеми. Public Management Review, 23(7), 949–960. https://doi.org/10.1080/14719037.2020.1820272
Андронічану, А. (2021). Прозорість у державному управлінні як виклик для належного демократичного врядування. Revista Administratie si Management Public (RAMP), (36), 149–164. https://www.ramp.ase.ro/vol36/36-09.pdf
Чен, Дж., Вокер, Р. М. та Соні, М. (2020). Інновації у державній службі: типологія. Public Management Review, 22(11), 1674–1695. https://doi.org/10.1080/14719037.2019.1645874
Віртц, Б.В., Вейєрер, Дж.К. та Штурм, Б.Дж. (2020). Темні сторони штучного інтелекту: інтегрована структура управління штучним інтелектом для державного управління. Міжнародний журнал державного управління, 43(9), 818–829. https://doi.org/10.1080/01900692.2020.1749851
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FH)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3041-2498/2025.9.04.pdf438,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.