Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28815
Назва: Типологія мовних помилок у мотиваційних листах абітурієнтів
Автори: Грицевич, Юрій Васильович
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Грицевич, Ю. В. (2025). Типологія мовних помилок у мотиваційних листах абітурієнтів. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, 1(214), 253–259. https://doi.org/10.32782/2522-4077-2025-214.1-32
Журнал/збірник: Наукові записки. Серія: Філологічні науки
Випуск/№ : 1(214)
Дата публікації: жов-2025
Дата внесення: 29-жов-2025
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/2522-4077-2025-214.1-32
Теми: мотиваційний лист
помилка
анорматив
тавтологія
плеоназм
калька
морфологічні норми
синтаксичні норми
правопис
Діапазон сторінок: 253–259
Короткий огляд (реферат): У статті проведено аналіз типових мовних помилок, що трапляються в мотиваційних листах абітурієнтів, які вступали до Волинського національного університету імені Лесі Українки у 2023–2024 роках. У фокусі уваги автора – значний корпус текстів, поданих на популярні спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», 017 «Фізична культура і спорт», 014 «Середня освіта (Фізична культура)» і 035 «Філологія». Для детального аналізу й інтерпретації мовного матеріалу, вичленованого з мотиваційних листів, використано методи лінгвістичного спостереження, дистрибутивного й контекстуального аналізу, а також описовий метод, що дозволили систематизувати й типологізувати виявлені помилки. Проведене дослідження засвідчило неточності у слововживанні, змішування паронімів, зловживання канцеляризмами й кальками (зокрема з російської мови), зафіксовано випадки плеоназмів і тавтології, обмеженість лексичного арсеналу й труднощі в абітурієнтів із точним висловлюванням думок, що часто призводить до використання слів у невластивому значенні. Виявлено типові помилки в написанні слів, частини з яких можна було б уникнути під час самоперевірки остаточного варіанта тексту. Значна кількість листів містила пропущені або, навпаки, зайві розділові знаки, що ускладнювало й спотворювало сприйняття тексту. Досліджено морфологічні й синтаксичні девіації, як-от: некоректне вживання прийменників, порушення традиційного логічного порядку слів у реченні, нелогічну побудову конструкцій, неузгодженість граматичних форм та однорідних членів речення. Звернено увагу на недотримання фонетичних норм української мови. Низька якість мовного оформлення такого специфічного жанру, як мотиваційний лист, указує на прогалини у формуванні навичок офіційно-ділового та академічного письма на попередніх етапах шкільної мовно-літературної освіти. Перспективу подальших досліджень вбачаємо у виявленні, систематизації та фаховому філологічному коментуванні типових помилок на матеріалі ширшого корпусу текстів. Ефективним і важливим кроком вважаємо розробку навчально-методичних рекомендацій культуромовного спрямування, які допоможуть майбутнім абітурієнтам удосконалити навички академічного письма й підвищити якість своїх мотиваційних листів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28815
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
34.pdf458,06 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.