Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28815
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГрицевич, Юрій Васильович-
dc.date.accessioned2025-10-29T14:35:49Z-
dc.date.available2025-10-29T14:35:49Z-
dc.date.issued2025-10-
dc.identifier.citationГрицевич, Ю. В. (2025). Типологія мовних помилок у мотиваційних листах абітурієнтів. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, 1(214), 253–259. https://doi.org/10.32782/2522-4077-2025-214.1-32uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28815-
dc.description.abstractУ статті проведено аналіз типових мовних помилок, що трапляються в мотиваційних листах абітурієнтів, які вступали до Волинського національного університету імені Лесі Українки у 2023–2024 роках. У фокусі уваги автора – значний корпус текстів, поданих на популярні спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», 017 «Фізична культура і спорт», 014 «Середня освіта (Фізична культура)» і 035 «Філологія». Для детального аналізу й інтерпретації мовного матеріалу, вичленованого з мотиваційних листів, використано методи лінгвістичного спостереження, дистрибутивного й контекстуального аналізу, а також описовий метод, що дозволили систематизувати й типологізувати виявлені помилки. Проведене дослідження засвідчило неточності у слововживанні, змішування паронімів, зловживання канцеляризмами й кальками (зокрема з російської мови), зафіксовано випадки плеоназмів і тавтології, обмеженість лексичного арсеналу й труднощі в абітурієнтів із точним висловлюванням думок, що часто призводить до використання слів у невластивому значенні. Виявлено типові помилки в написанні слів, частини з яких можна було б уникнути під час самоперевірки остаточного варіанта тексту. Значна кількість листів містила пропущені або, навпаки, зайві розділові знаки, що ускладнювало й спотворювало сприйняття тексту. Досліджено морфологічні й синтаксичні девіації, як-от: некоректне вживання прийменників, порушення традиційного логічного порядку слів у реченні, нелогічну побудову конструкцій, неузгодженість граматичних форм та однорідних членів речення. Звернено увагу на недотримання фонетичних норм української мови. Низька якість мовного оформлення такого специфічного жанру, як мотиваційний лист, указує на прогалини у формуванні навичок офіційно-ділового та академічного письма на попередніх етапах шкільної мовно-літературної освіти. Перспективу подальших досліджень вбачаємо у виявленні, систематизації та фаховому філологічному коментуванні типових помилок на матеріалі ширшого корпусу текстів. Ефективним і важливим кроком вважаємо розробку навчально-методичних рекомендацій культуромовного спрямування, які допоможуть майбутнім абітурієнтам удосконалити навички академічного письма й підвищити якість своїх мотиваційних листів.uk_UK
dc.format.extent253–259-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UK
dc.subjectмотиваційний листuk_UK
dc.subjectпомилкаuk_UK
dc.subjectанормативuk_UK
dc.subjectтавтологіяuk_UK
dc.subjectплеоназмuk_UK
dc.subjectкалькаuk_UK
dc.subjectморфологічні нормиuk_UK
dc.subjectсинтаксичні нормиuk_UK
dc.subjectправописuk_UK
dc.titleТипологія мовних помилок у мотиваційних листах абітурієнтівuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.udc811.161.2'27:811.161.2'38:378.147-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2522-4077-2025-214.1-32-
dc.citation.issue1(214)-
dc.citation.journalTitleНаукові записки. Серія: Філологічні науки-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
34.pdf458,06 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.