Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28805
Title: Проєкт Європейський альянс культурних і креативних індустрій як інституційний механізм впливу на соціально-економічні процеси в креативій економіці ЄС
Authors: Пелех, Оксана Богданівна
Юськів, Богдан Миколайович
Карпчук, Наталія Петрівна
Bibliographic description (Ukraine): Пелех О., Юськів Б., Карпчук Н. Проєкт Європейський альянс культурних і креативних індустрій як інституційний механізм впливу на соціально-економічні процеси в креативій економіці ЄС. Via Economica. 2025. Вип. 10. С. 109-118. DOI : https://doi.org/10.32782/2786-8559/2025-10-16
Journal/Collection: Via Economica
Issue: 10
Issue Date: 2025
Date of entry: 29-Oct-2025
Publisher: Рівненський державний гуманітарний університет
DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8559/2025-10-16
UDC: 005.95/.96
Keywords: проєкт
соціально-економічні процеси
маркетинг
креативна економіка
ECCIA
культурна політика
культурна дипломатія
Європейський Союз
Page range: 109-118
Abstract: У дослідженні проаналізовано роль Європейського альянсу культурних і креативних індустрій (ECCIA) як впливової наднаціональної структури, що формує нові підходи до розвитку креативної економіки Європейського Союзу. Використовуючи міждисциплінарний теоретичний підхід – інсти-туціональну теорію, кластерну модель і концепцію політичних мереж – автори розкривають, яким чином ECCIA поєднує економічні, культурні та політичні інструменти для досягнення стратегічних цілей. Альянс є інституційним підприємцем, що просуває інновації, сталий розвиток, охорону інте-лектуальної власності та збереження культурної спадщини в межах ЄС і за його межами. Контент-аналіз окремих офіційних документів ECCIA та його асоціацій-членів дозволив ідентифікувати осно-вні вектори діяльності організації, включаючи просування цифрових технологій у сфері електронної комерції, підтримку екологічно відповідального пакування, розвиток професійної освіти та ремісни-чих навичок, участь у політиках ЄС (DSA, PPWR, ESPR) і вплив на міжнародну торгівлю. Показано, що ECCIA, об’єднуючи понад 750 брендів через структуру «асоціації асоціацій», репрезентує понад 72% глобального ринку люксових товарів, забезпечує 4% ВВП ЄС і створює понад 2 мільйони робочих місць. У роботі акцентовано увагу на культурно-економічній гібридності діяльності ECCIA, що поєд-нує автентичність культурної спадщини з динамікою ринкової глобалізації. Особливе значення надано впливу Альянсу на формування політик ЄС у сфері сталого розвитку, інновацій та захисту європей-ської бізнес-моделі у сфері предметів розкоші. Виявлено також обмежену географічну інклюзивність у складі Альянсу – відсутність представництва країн Центрально-Східної Європи вказує на потен-ціал для розширення мережі та інтеграції нових учасників. Загалом, дослідження дозволяє розглядати ECCIA як ефективну інституційну платформу, що поєднує інтереси бізнесу, культури, екології та дипломатії. Запропонований теоретико-аналітичний підхід може бути використаний для подальших досліджень креативних індустрій та розробки стратегічних рішень щодо участі інших країн у євро-пейських культурно-економічних інтеграційних процесах.
Sponsorship: Дослідження було проведено в рамках модуля Жана Моне «Динамічні креативні індустрії: Розкриття потенціалу еконо-міки ЄС та виклики для України» (No 101172651 – ERASMUS-JMO-2024-HEI-TCH-RSCH)
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28805
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FMV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
518-Текст статті-488-1-10-20251022.pdf400,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.