Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28734| Title: | Від фольклору до стандарту: естетичні трансформації бальної хореографії та культурна ідентичність |
| Authors: | Столярчук, Наталя Миколаївна Кутузов, Максим Юрійович Цапяк, Микола Йосипович |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Bibliographic description (Ukraine): | Столярчук Н., Кутузов М., Цапяк М. Від фольклору до стандарту: естетичні трансформації бальної хореографії та культурна ідентичність. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Дрогобич, 2025. Вип. 90, том 2. С. 119-127. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/90-2-17 |
| Journal/Collection: | Актуальнi питання гуманiтарних наук |
| Issue: | 90 |
| Volume: | 2 |
| Issue Date: | Oct-2025 |
| Date of entry: | 27-Oct-2025 |
| Publisher: | Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка |
| Country (code): | UA |
| Place of the edition/event: | Видавничий дім «Гельветика» |
| DOI: | https://doi.org/10.24919/2308-4863/90-2-17 |
| UDC: | 792.02:39-953.2 |
| Keywords: | Бальна хореографія естетика культурна ідентичність стандартизація танцювальна традиція фольклор |
| Page range: | 119-127 |
| Abstract: | Стаття присвячена аналізу естетичних трансформацій бальної хореографії та їхньому взаємозв’язку із культурною ідентичністю. Основний акцент зроблено на переході від народних танцювальних традицій до стандартизованих міжнародних форм, які інтегрують локальні культурні особливості з глобальними естетичними нормами. Висвітлено роль фольклору як джерела технічних, ритмічних і композиційних елементів, а також носія культурного змісту, що передається крізь покоління, соціальні групи й континенти. Зокрема, продемонстровано опуклу візію на історико-культурний процес формування танцювальної культури у соціокультурному контексті. Простежується історичний розвиток бальної хореографії у Європі, Північній та Латинській Америці, демонструючи, як локальні традиції збагачували міжнародні практики й сприяли формуванню загальнозрозумілої мови руху, зберігаючи водночас національну самобутність. Продемонстровано, що стандартизація танцювальних форм сприяла популяризації бальних танців у глобальному масштабі, при цьому видозмінюючи місцеві стилістичні риси. Наведено приклади європейських і латиноамериканських танців, які динамічно інтегрували фольклорні елементи й інноваційні музично-хореографічні рішення в різні періоди історії. Зокрема. увагу акцентовано на вальсі та ча-ча-ча. Окремо сфокусовано увагу на формуванні радянського зразка бальних танців з використанням фольклорних традицій в ідеологічно-пропагандистських форматах. Окрему увагу приділено сучасним тенденціям у розвитку бальної хореографії, зокрема впливу популярних телепроєктів і конкурсних форматів, які стимулюють синтез класичних і сучасних танцювальних стилів. Узагальнені результати підтверджують, що бальні танці функціонують не лише як естетичне мистецтво, а і як засіб збереження культурної пам’яті, сприяючи передачі історичних, соціальних та етнокультурних цінностей у контексті глобалізації. Метою статті є визначення зв’язків між фольклорними джерелами й процесом стандартизації бальної хореографії та їхній вплив на формування культурної ідентичності. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28734 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FKiM) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.