Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28632
Назва: Перформанс у творчій практиці сучасного луцького культурного простору
Автори: Каленюк, Ольга Миколаївна
Панфілова, Олександра Георгіївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Каленюк О., Панфілова О. Перформанс у творчій практиці сучасного луцького культурного простору. Вісник Львівської національної академії мистецтв 2025. № 54. С. 31-38. https://doi.org/10.37131/2524-0943-2025-54-4
Журнал/збірник: Вісник Львівської національної академії мистецтв
Випуск/№ : 54
Дата публікації: вер-2025
Дата внесення: 13-жов-2025
Видавництво: Вісник Львівської національної академії мистецтв
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Львівська національна академія мистецтв
DOI: https://doi.org/10.37131/2524-0943-2025-54-4
УДК: 7.01-028.22(477.82-25)
Теми: митці
перформанс
візуальне мистецтво Волині
музей
сучасне мистецтво
мистецький простір
Діапазон сторінок: 31-38
Короткий огляд (реферат): Під впливом глобальних культурних тенденцій перформанс відносно недавно увійшов в українське мистецьке середовище. Сьогодні він привертає увагу і теоретиків, і практиків візуального мистецтва, стаючи об’єктом активного дослідження та експериментування. Зростання значущості перформансу в сучасному українському культурному просторі зумовлене його впливом на різні аспекти суспільного життя. На початку ХХІ століття цей вид мистецтва залишався маловідомим і майже не представленим у мистецькому середовищі Волині, що робило його новим і малодослідженим феноменом у регіональному контексті.
Опис: У статті розглянуто та охарактеризувано шляхи розвитку перформансів на теренах луцького мистецького простору, окреслено значення Музею сучасного українського мистецтва Корсаків у розвитку актуальних культурних тенденцій, популяризації візуальних мистецтв, зокрема перформансу.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28632
Перелік літератури: Алфьорова З. І. Перформанс як візуальне мистецтво. Вісник ХДАДМ. Мистецтвознавство. Архітектура : зб. наук. пр. Харків, 2006. № 7. С. 3–8.
Auslander P. Liveness: Performance in a Mediatized Culture. London : Routledge, 2008. 176 p.
Bishop C. Installation Art: A Critical History. London : Tate Publishing, 2005. 128 p.
Вишеславський Г. Перформанс в культурі та мистецтві 1950–2010-х років. Плинність форм і змістів. Сучасне мистецтво. 2019. Вип. 15. С. 77–102.
Goldberg R. Performance Art: From Futurism to the Present. London : Thames & Hudson, 2011. 256 p.
Jones A., Stephenson, A. (Eds.). Performing the Body/Performing the Text. London : Routledge, 1999. 320 p.
Кочубейник О. Перформанс як інструмент локальних ідентичностей. Наук. часопис НПУ ім. М. Драгоманова. 2013. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nchnpu _012_ 2013_42_13.pdf. (дата звернення: 05.02.2025).
Ліжнік Т. С. Перспектива поглибленого вивчення сучасних напрямків мистецтв на прикладі перформансу. 2016. URL: http://www.confcontact.com/20121105/1_ lizhnik.htm (дата звернення: 07.02.2025).
Маслова-Лисичкіна І. Перформанс у культурно-мистецькому просторі України ХХ – ХХІ ст. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво. 2022. Т. 5. № 2. С. 107–115.
Музей сучасного українського мистецтва Корсаків. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Музей_сучасного_українського_мистецтва_Корсаків (дата звернення: 12.02.2025).
Романюк В. Перформанс у просторі культури: архаїчні прототипи та сучасні репрезентації: дис… канд. культурології : 26.00.01. Харків, 2008. 182 с.
Stiles K., Selz P. (Eds.). Theories and Documents of Contemporary Art: A Sourcebook of Artists’ Writings. Berkeley : University of California Press, 2012. 864 p.
Шкляренко Ж. Принципи пізнання побутування перформансу. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Вип. 33/2019. С. 54–60. URL: file:///C:/Users/11/Downloads/289-Текст%20статті-1005-2-10-20231229%20(1).pdf (дата звернення: 05.02.2025).
Шумська Я. Зв’язок минулого і сьогодення в мистецтві перформансу. Вісник ЛНАМ. 2013. № 23. С. 78–89.
Янова Д. Перфоманс як вид сучасного мистецтва. 2017. URL: file:///C:/Users/11/Downloads/1926-6842-1-PB%20(1).pdf (дата звернення: 06.02.2025).
Яцик І. Перформативні практики у творчості українських митців (кінець ХХ – початок ХХІ століття). Художня культура. Актуальні проблеми. 2021. Вип. 17(2). С. 18–26.
References: Alfiorova, Z. I. (2006). Performańs yak vizual’ne mystetstvo. Visnyk Kharkivs’koyi derzhavnoyi akademiyi dyzaynu i mystetstv. Mystetstvovedennya. Arkhitektura, 7, 3–8. [in Ukrainian]
Auslander, P. (2008). Liveness: Performance in a Mediatized Culture. London : Routledge. [in Ukrainian]
Bishop, C. (2005). Installation Art: A Critical History. London : Tate Publishing.[in Ukrainian]
Vysheslavskyi, H. (2019). Performańs v kulturi ta mystetstvi 1950–2010-kh rokiv. Plynnist’ form i zmistiv. Suchasne mystetstvo, 15, 77–102.[in Ukrainian]
Goldberg, R. (2011). Performance Art: From Futurism to the Present. London : Thames & Hudson.
Jones, A., & Stephenson, A. (Eds.). (1999). Performing the Body/ Performing the Text. London : Routledge.
Kochubeynyk, O. (2013). Performańs yak instrument lokal’nykh identychnostey. Naukovyi chasopys NPU im. M. Drahomanova. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nchnpu_012_2013_42_13.pdf [in Ukrainian]
Ližnik, T. S. (2016). Perspektyva pohlyblenogo vyvchennya suchasnykh napryamkiv mystetstv na prykhadi performansu. Retrieved from http://www.confcontact.com/20121105/1_lizhnik.htm.[in Ukrainian]
Maslova-Lysychkina, I. (2022). Performańs u kulturnomystets’komu prostrori Ukrainy XX – XXI st. Visnyk Kyivskoho natsional’noho universytetu kul’tury i mystetstv. Seriya: Stsenichne mystetstvo, 5(2), 107–115.[in Ukrainian]
Muzei suchasnoho ukrayins’koho mystetstva Korsakiv. (n.d.). Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/ [in Ukrainian]
Romaniuk, V. (2008). Performańs u prostrori kultury: Arkhaični prototypy ta suchasni reprezenatciyi (Doctoral dissertation). Kharkiv. [in Ukrainian]
Stiles, K., & Selz, P. (Eds.). (2012). Theories and Documents of Contemporary Art: A Sourcebook of Artists’ Writings. Berkeley: University of California Press
Shklyarenko, Z. (2019). Pryntsypy pізnannya pobutuvannya performansu. Ukrayinska kul’tura: mynule, suchasne, shlyakhy rozvytku, 33, 54–60. Retrieved from file:///C:/Users/11/Downloads/289-Текст%20 статті-1005-2-10-20231229%20(1).pdf [in Ukrainian]
Shums’ka, Y. (2013). Zvyazok mynuloho i sihodennya v mystetstvi performansu. Visnyk L’vivs’kogo natsional’noho akademiyi mystetstv, 23, 78–89. [in Ukrainian]
Yanova, D. (2017). Performańs yak vyd suchasnoho mystetstva. Retrieved from file:///C:/Users/11/Downloads/1926-6842-1-PB%20(1). pdf [in Ukrainian]
Yatsyk, I. (2021). Performatyvni praktyky u tvorchosti ukrayins’kykh mytsetsiv (kinec’ XX – pochatok XXI st.) Khudozhnya kul’tura. Aktual’ni problemy, 17(2), 18–26.[in Ukrainian]
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
lnam31_38.pdf128,6 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.