Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28626
Назва: Управлінські та методичні аспекти реалізації індивідуальних освітніх траєкторій осіб з особливими освітніми потребами
Автори: Сидорук, Ірина
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Сидорук І. І. Управлінські та методичні аспекти реалізації індивідуальних освітніх траєкторій осіб з особливими освітніми потребами. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки . Бердянськ, 2025. Вип. 2. С. 48-57. DOI: https://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-2-48-57
Журнал/збірник: Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки
Випуск/№ : 2
Дата публікації: жов-2025
Дата внесення: 10-жов-2025
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Бердянський державний педагогічний університет
DOI: https://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-2-48-57
УДК: 37.043.2-056.3/.3:[005:001.895
Теми: заклад освіти
індивідуальна освітня траєкторія
індивідуальна програма розвитку
особа з особливими освітніми потребами
інклюзивна освіта
інклюзивне навчання
управлінські засади
методичне забезпечення
освітній менеджмент
Діапазон сторінок: 48-57
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено управлінські та методичні аспекти реалізації індивідуальних освітніх траєкторій (ІОТ) осіб з особливими освітніми потребами (ООП) в інклюзивному освітньому середовищі. Наголошено, що побудова ІОТ є механізмом забезпечення права на якісну освіту, що ґрунтується на врахуванні індивідуальних можливостей, потреб, інтересів і темпу навчання кожного здобувача. Узагальнено нормативно-правову базу, що регулює процес індивідуалізації навчання, проаналізовано наукові джерела з цієї проблематики та виявлено основні виклики в практиці впровадження ІОТ у закладах освіти. Визначено завдання, напрями реалізації, етапи побудови та механізми реалізації ІОТ. Розкрито управлінські засади впровадження ІОТ, які охоплюють: дотримання нормативно-правового забезпечення; стратегічне планування; координацію діяльності учасників освітнього процесу, залучених до реалізації ІОТ, управління ресурсами; інформативно-аналітичне супроводження процесу; підтримку та супровід усіх учасників освітнього процесу; забезпечення гнучкості та варіативності освітнього процесу; моніторинг реалізації ІОТ та оцінювання результатів їх впровадження. Встановлено, що методичне забезпечення реалізації ІОТ має ґрунтуватися на принципах гуманізму, інклюзивності, співпраці, науковості та гнучкості. Ефективне провадження ІОТ потребує не лише трансформації підходів до організації навчання, а й створення умов для постійної професійної підтримки педагогів, налагодженої взаємодії з фахівцями та родинами, а також застосування інноваційних методик і технологій. Акцентовано на ролі керівника закладу освіти як стратегічного організатора індивідуалізованого підходу. Обґрунтовано необхідність комплексної, міждисциплінарної та інноваційної моделі впровадження ІОТ, яка інтегрується в освітню політику та стратегію розвитку закладу освіти. Зроблено висновок про доцільність подальших досліджень у напрямі адаптації зарубіжного досвіду впровадження ІОТ до українського освітнього контексту.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28626
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
7.pdf284,23 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.