Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28626
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСидорук, Ірина-
dc.date.accessioned2025-10-10T10:04:22Z-
dc.date.available2025-10-10T10:04:22Z-
dc.date.issued2025-10-
dc.identifier.citationСидорук І. І. Управлінські та методичні аспекти реалізації індивідуальних освітніх траєкторій осіб з особливими освітніми потребами. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки . Бердянськ, 2025. Вип. 2. С. 48-57. DOI: https://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-2-48-57uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28626-
dc.description.abstractУ статті висвітлено управлінські та методичні аспекти реалізації індивідуальних освітніх траєкторій (ІОТ) осіб з особливими освітніми потребами (ООП) в інклюзивному освітньому середовищі. Наголошено, що побудова ІОТ є механізмом забезпечення права на якісну освіту, що ґрунтується на врахуванні індивідуальних можливостей, потреб, інтересів і темпу навчання кожного здобувача. Узагальнено нормативно-правову базу, що регулює процес індивідуалізації навчання, проаналізовано наукові джерела з цієї проблематики та виявлено основні виклики в практиці впровадження ІОТ у закладах освіти. Визначено завдання, напрями реалізації, етапи побудови та механізми реалізації ІОТ. Розкрито управлінські засади впровадження ІОТ, які охоплюють: дотримання нормативно-правового забезпечення; стратегічне планування; координацію діяльності учасників освітнього процесу, залучених до реалізації ІОТ, управління ресурсами; інформативно-аналітичне супроводження процесу; підтримку та супровід усіх учасників освітнього процесу; забезпечення гнучкості та варіативності освітнього процесу; моніторинг реалізації ІОТ та оцінювання результатів їх впровадження. Встановлено, що методичне забезпечення реалізації ІОТ має ґрунтуватися на принципах гуманізму, інклюзивності, співпраці, науковості та гнучкості. Ефективне провадження ІОТ потребує не лише трансформації підходів до організації навчання, а й створення умов для постійної професійної підтримки педагогів, налагодженої взаємодії з фахівцями та родинами, а також застосування інноваційних методик і технологій. Акцентовано на ролі керівника закладу освіти як стратегічного організатора індивідуалізованого підходу. Обґрунтовано необхідність комплексної, міждисциплінарної та інноваційної моделі впровадження ІОТ, яка інтегрується в освітню політику та стратегію розвитку закладу освіти. Зроблено висновок про доцільність подальших досліджень у напрямі адаптації зарубіжного досвіду впровадження ІОТ до українського освітнього контексту.uk_UK
dc.format.extent48-57-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk_UK
dc.subjectзаклад освітиuk_UK
dc.subjectіндивідуальна освітня траєкторіяuk_UK
dc.subjectіндивідуальна програма розвиткуuk_UK
dc.subjectособа з особливими освітніми потребамиuk_UK
dc.subjectінклюзивна освітаuk_UK
dc.subjectінклюзивне навчанняuk_UK
dc.subjectуправлінські засадиuk_UK
dc.subjectметодичне забезпеченняuk_UK
dc.subjectосвітній менеджментuk_UK
dc.titleУправлінські та методичні аспекти реалізації індивідуальних освітніх траєкторій осіб з особливими освітніми потребамиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-2-48-57-
dc.citation.issue2-
dc.citation.journalTitleНаукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameБердянський державний педагогічний університетuk_UK
dc.subject.udc37.043.2-056.3/.3:[005:001.895uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
7.pdf284,23 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.