Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28490
Title: | Формування в майбутніх педагогів предметно-методичної компетентності |
Authors: | Бартків, Оксана Степанівна Антонюк, Володимир Зіновійович Сільчук, Анна Володимирівна |
Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Bibliographic description (Ukraine): | Бартків О. С., Антонюк В. З., Сільчук А. М. Формування в майбутніх педагогів предметно-методичної компетентності. Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. 2025. № 2. 7-14 |
Journal/Collection: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія |
Issue: | 2 |
Issue Date: | Aug-2025 |
Date of entry: | 19-Sep-2025 |
Publisher: | Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені Академіка Степана Дем'янчука. |
Country (code): | UA |
UDC: | 378:373.2.011.3-051:0 |
Keywords: | Підготовка педагогів предметно-методична компетентність предметна спеціальність освітній компонент «Педагогіка» |
Page range: | 7-14 |
Abstract: | Актуальність проблеми зумовлена модифікацією змісту професійної підготовки майбутніх педагогів відповідно до вимог Концепції Нової української школи та Професійного стандарту вчителя закладу загальної середньої освіти. Мета статті полягає в обґрунтуванні змістового потенціалу педагогіки у формуванні предметнометодичної компетентності в майбутніх педагогів. Для реалізації мети вважаємо за необхідне розкрити такі завдання: 1) уточнити сутність предметно-методичної компетентності майбутніх педагогів і визначити її формування; 2) виявити змістовий потенціал освітнього компонента (далі ОК) «Педагогіка» у формуванні предметно-методичної компетентності в майбутніх педагогів. Предметно-методична компетентність потрактована як здатність майбутніх педагогів володіти колом компетенцій з предметної спеціальності й методикою відбору та використання змісту, методів, форм організації процесу навчання в закладах загальної середньої освіти й визнання цієї компетентності як особистісної цінності, без сформованості якої професійна діяльність буде не ефективною. Визначено структуру предметно-методичної компетентності, яка включає здатності відбирати й моделювати зміст, використовувати сучасні методи й технології навчання, здійснювати інтегроване навчання, формувати ціннісні ставлення здобувачів освіти й формувати їхні ключові компетентності. Відзначено значний змістовий потенціал освітнього компонента «Педагогіка» у формуванні предметно-методичної компетентності здобувачів педагогічних професій. Зазначено, що під час моделювання (мікровикладання) фрагментів уроків з предметної спеціальності в майбутніх педагогів формуються предметно-методичні здатності відбирати зміст, методи, засоби й форми організації навчання. |
URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28490 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Наукові роботи (FP) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.