Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28050
Title: Застосування теорії матриць у комп’ютерній графіці
Authors: Хомик, Людмила
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Хомик Л., Ройко Л. Застосування теорії матриць у комп’ютерній графіці. Математика. Інформаційні технології. Освіта : збірник тез доп. XIV міжнар. наук.-практ. конф. (м. Луцьк, 13-15 червн. 2025 р.). Луцьк, 2025. C. 259-261
Conference/Event: Математика. Інформаційні технології. Освіта
Issue Date: Jun-2025
Date of entry: 24-Jun-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Place of the edition/event: м.Луцьк
Supervisor: Ройко, Лариса Леонідівна
Keywords: Матриці
візуалізація
рендеринг
відеоігри
віртуальна реальність
Page range: 259-261
Abstract: У сучасному світі комп’ютерна графіка стала невід’ємною частиною багатьох галузей – від розробки відеоігор і анімації до моделювання віртуальної реальності та медичних візуалізацій. Одним із ключових математичних інструментів, що забезпечує ефективне створення та обробку графічних об’єктів є матриці. Вони дозволяють здійснювати різноманітні геометричні перетворення, такі як масштабування, обертання, переміщення та проєкцію об’єктів у дво- та тривимірному просторах.
Description: Теорія матриць є фундаментом комп’ютерної графіки, дозволяючи ефективно описувати та виконувати складні перетворення, анімацію та візуалізацію. Без матриць сучасні 3D-ігри, CGI-рендеринг та інші графічні технології були б неможливі. Теорія матриць є фундаментальною для комп’ютерної графіки, дозволяючи ефективно виконувати геометричні перетворення, проектування. Використання матриць дає змогу створювати складні тривимірні сцени, анімації та реалістичні візуальні ефекти. Розуміння цих механізмів є ключовим для розробників графічних додатків, ігор, систем віртуальної реальності. Таким чином, матриці – це не лише абстрактний математичний інструмент, а й основа сучасної комп’ютерної графіки.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28050
References (Ukraine): 1. Ващіліна О., Лебедєва І. Застосування математики у комп’ютерній графіці. У світі математики. 2024. Випуск 2. С.51-59
2. Маценко В. Г. Обчислювальна геометрія та комп’ютерна графіка: Навчальний посібник. Чернівці : Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича. 2023. 440 с
3. Миргородський А. В., Воронін Є. С., Прозор О. П. Застосування лінійної алгебри у роботі з комп’ютерною графікою. Матеріали XLVIII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 2019.
4. Ройко Л.Л. Роль і місце цифрових технологій в освітньому процесі. Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка : збірник тез доповідей V Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Полтава, 20–21 лютого 2025 року). Полтава : ПНПУ імені В.Г.Короленка. 2025. С. 163-166
5. Ройко Л.Л. Професійна спрямованість курсу «Вища математика» як основа фахової підготовки здобувачів освіти : Матеріали наук.-практ. конф. присв. 130-річчю від дня народж. М.П.Кравчука (м. Луцьк, 11 жовтн. 2022 р.). Луцьк, 2022. С. 79-82
6. Юрчук А. А., Ройко Л. Л. Використання систем комп’ютерної математики як засобу візуалізації при вивченні вищої математики. Математика. Інформаційні технології. Освіта: збірник тез доп. XIII міжнар. наук.-практ. конф. (м. Луцьк, 31 травн.-2 червн. 2024 р.). Луцьк, 2024. C. 263-265
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Наукові роботи студентів та аспірантів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
homiak.pdf851,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.