Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28049
Title: | Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у навчання вищої математики |
Authors: | Ройко, Лариса Леонідівна Микитюк, Інна Олексіївна |
Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Bibliographic description (Ukraine): | Ройко Л. Л., Микитюк І. О. Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у навчання вищої математики. Математика. Інформаційні технології. Освіта : зб. статей XIV Міжнар. наук.-практ. конф / Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк , 2025. № 12. С.142-152 |
Conference/Event: | Математика. Інформаційні технології. Освіта |
Issue Date: | Jun-2025 |
Date of entry: | 24-Jun-2025 |
Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | м.Луцьк |
UDC: | 378.147:004 |
Keywords: | вища математика інформаційно-комунікаційні технології майбутній фахівець системи комп’ютерної математики цифрові інструменти |
Page range: | 142-152 |
Abstract: | У статті розглянуто роль інформаційно-комунікаційних технологій, як інструменту для підвищення ефективності навчального процесу при вивченні освітнього компонента «Вища математика». Проаналізовано переваги впровадження ІКТ у навчальний процес, включаючи покращення засвоєння теоретичного матеріалу, розвиток критичного мислення, візуалізацію математичних понять, спрощення доступу до навчальних ресурсів. Виокремлено та охарактеризовано дидактичні можливості інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні вищої математики. У ході підготовки статті були використані методи дослідження: порівняльний аналіз теоретичних положень розкритих у науковій та навчально-методичній літературі; спостереження за математичною підготовкою майбутніх фахівців різних нематематичних спеціальностей; узагальнення власного педагогічного досвіду викладання курсу вищої математики. Наведено приклади використання сучасних програмних засобів, таких як комп’ютерні алгебраїчні системи, електронні навчальні платформи та візуалізація математичних моделей, які сприяють покращенню засвоєння теоретичних знань і розвитку практичних навичок здобувачів освіти. |
Description: | Застосування математики у будь якій галузі дає змогу формалізувати істотні зв’язки між об’єктами, а використання математичної термінології – стисло і точно формулювати проблеми. Математична складова є важливим компонентом професійної підготовки здобувачів освіти різних спеціальностей. Вивчення курсу забезпечує готовність майбутніх фахівців до застосування математики у професійній діяльності та сприяє формуванню ключових компетентностей, таких як логічне мислення, аналітичні здібності, навички моделювання, вирішення нестандартних задач. Якісна математична підготовка є важливою передумовою професійного зростання здобувачів освіти, що допомагає їм стати конкурентоспроможними фахівцями на сучасному ринку праці. |
URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28049 |
URL for reference material: | https://drive.google.com/file/d/1vJG6eWeBPkSZ1mizQiZlyJv9uSHZYfJK/view |
References (Ukraine): | 1. Бутузова Ю. В. Досвід використання засобів ІКТ у навчанні математичного аналізу майбутніх учителів математики. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Том 75, №1. С. 153-169 2. Ічанька Н. В., Лозицький Д. Ю. Використання математичного апарату та IКТ для розв’язання прикладних задач. Науковий вісник Ужгородського університету. 2023. Том 43, №2. С. 119-129 3. Кіяновська Н. М., Рашевська Н. В., Харджян Н. А. Аналіз методів навчання із використанням інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні вищої математики студентами технічних закладів вищої освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2021. Випуск 194. С. 129-134 4. Клеопа І. А., Тютюнник О. І., Крупський Я. В., Добранюк Ю. В. Особливості використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у вищій математичній освіті. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2024. Випуск 72. С. 113-124 5. Мамчич Т. І., Миронюк Л. П., Ройко Л. Л. Досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні математичних дисциплін в умовах дистанційного навчання. Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. 2020. Випуск № 39. С. 70-77 6. Махомета Т. М., Вакалюк Т. А., Тягай І. М. Інформаційно-комунікаційні технології навчання аналітичної геометрії та лінійної алгебри майбутніх учителів фізики й інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Том 67. №5. С. 173-186 7. Миронюк Л. П., Ройко Л. Л. Wolfram|Alpha як засіб оптимізації процесу навчання курсу «Вища математика». Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. 2020. Випуск № 40. С. 58-64 8. Омелян О. М., Ічанська Н. В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі викладання математики. Математика в сучасному технічному університеті : Матеріали VІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 28-29 грудн. 2017 р.). Київ, 2018. С. 369-372 9. Ребренюк А. П., Луценко А. В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні математики у вищих навчальних закладах. Прикладні інформаційні технології : Матеріали IV Всеукр. наук.- практ. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених (м. Вінниця, 19 травн., 2023р.). Вінниця, 2023. С. 366-368 10. Ройко Л. Л. Активізація навчально-пізнавальної діяльності майбутніх учителів інформатики при вивченні освітнього компонента «Вища математика». Актуальні питання у сучасній науці. Серія «Педагогіка». 2023. №11 (17). С. 996-1009. 11. Ройко Л. Л., Ройко О. О. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні вищої математики для студентів нематематичних спеціальностей. Математика. Інформаційні технології. Освіта. 2019. №6. С. 89- 94 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Наукові роботи (FITM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
roiko_mykytiuk.pdf | 3,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.