Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27952
Назва: Моделювання уроку географії в умовах дистанційного навчання
Автори: Ткачук, Надія Михайлівна
Озюк, Уляна Миколаївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри економічної та соціальної географії географічного факультету, кандидат педагогічних наук, доцент
Волинський національний університет імені Лесі Українки, здобувачка освіти першого (бакалаврського) рівня освіти, групи Гео-33О
Бібліографічний опис: Ткачук Н. М., Озюк У. М. Моделювання уроку географії в умовах дистанційного навчання. Академічні студії. Серія «Педагогіка». 2025. Вип. 1. С. 120–129. DOI : https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.17
Журнал/збірник: Академічні студії. Серія «Педагогіка»
Випуск/№ : 1
Дата публікації: 19-бер-2025
Дата внесення: 18-чер-2025
Видавництво: Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ВД "Гельветика"
DOI: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.17
УДК: 373.3/.5.016:911-047.58]:37.018.43
Теми: дистанційне навчання
моделювання
асинхронний режим
синхронний режим
урок географії
Діапазон сторінок: 120-129
Короткий огляд (реферат): Останні п’ять років стали серйозним викликом для освіти в Україні через пандемію та війну, які обмежили можливості шкіл забезпечувати здобувачам рівний доступ до якісної освіти. Дистанційне навчання стало осно-вною формою навчання для багатьох учнів. Після повернення до очної форми елементи дистанційного навчання залишаються важливими і в умовах сьогодення. У статті розглянуто загальні засади використання дистанційних освітніх технологій у закладах загальної середньої освіти України. Зосереджено увагу на актуальності проблеми моделювання уроку географії в асинхрон-ному та синхронному режимі. Сучасні технології створюють нові можливості для онлайн-освіти. Однак викладання географії онлайн вима-гає особливого підходу, оскільки цей предмет потребує візуалізації даних й інтерактивності. Метою даного дослідження є аналіз наявних підходів до моделювання дистанційних уроків географії та пред-ставлення структурно-змістових моделей уроку у 6 класі для синхронного та асинхронного режиму. В статті охарактеризовано теоретичну модель дистанційного уроку, яка складається з наступних блоків: інструктивного, моніторингово-діагностичного, мотиваційного, інформаційного, комунікативно-консультаційно-го, узагальнюючого, контрольного та підсумкового. Ці блоки допомагають структурувати навчальний процес, підвищуючи його інтерактивність та ефективність. Як приклад моделі в асинхронному та синхронному режимі запропоновано структуру та зміст уроку для 6 класу за темою «Чому рухаються літосферні плити». Урок в асинх-ронному режимі побудований за допомогою конструктора інтернет-сервісу Liveworksheets; в синхронному вико-ристано такі онлайн-ресурси як Wordwall, MozaWeb, Zoom. Зроблено висновок, що адекватна організація дистанційного навчання з використанням технологій забезпе-чить якісне навчання і розвиток необхідних навичок учнів у нових умовах. Важливо стимулювати активність учнів через групову роботу, самостійний вибір задач і відкритість для обговорення, що сприятиме формуванню партнерських відносин між учителем і учнями, забезпечить досягнення результатів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27952
Перелік літератури: 1. Близнюк Т. Цифрові інструменти для онлайн і офлайн навчання: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2021. 64 с.
2. Браславська О. Озерова Л. Формування цифрової компетентності майбутніх педагогів у закладах вищої освіти . Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2022. Вип. 1. С. 126–135. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2022_1_17
3. Бубир Н., Прасул Ю. Дистанційні освітні технології при викладанні курсу географії материків і океанів у закладах загальної середньої освіти. Проблеми безперервної географічної освіти і картографії. 2022. Випуск 36.С. 24–33
4. Варакута О. Формування компетентності «уміння вчитися впродовж життя» способом самостійної роботи учнів з інтернет-ресурсами під час вивчення географії. Вісник Тернопільського відділу Українського географічного товариства.Тернопіль : Тайп, 2020. №4 (вип. 4). С. 102–106 URL : :http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/22903
5. Голуб Н., Горошкіна О. Методи дистанційного навчання української мови. Український педагогічний жур-нал. 2022. № 4. С.148–156
6. Державний стандарт базової середньої освіти: затверджено постановою КМУ від 30.09.2020 № 898. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/
7. Дистанційне навчання в умовах карантину: досвід та перспективи. Аналітико-методичні матері-али / кол. автор. ; за заг. ред. О. М. Топузова ; укл. М. В. Головко. Київ : Педагогічна думка, 2021. 192 с. URL : https://undip.org.ua/library/dystantsiyne-navchannia-vumovakh-karantynu-dosvid-ta-perspektyvy
8. Коваль Л. Концептуальні засади моделювання уроку в умовах нової української школи. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. Випуск 69. С.101–104.
9. Коляда І. Система дистанційної освіти в умовах соціальних викликів: український досвід. Вісник Львів-ського університету. Серія філос.-політолог. студії. 2023. Випуск 46, c. 58–65 URL : http://fps-visnyk.lnu.lviv.ua/archive/46_2023/7.pdf
10. Носкова М., Мєтєрєва А. Чинники впливу на розвиток дистанційного навчання. Академічні візії, 2024. С. 1–9 № 38. URL : https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/1557
11. Носкова М., М. Сардига М. Аналіз нормативно-правової бази забезпечення існування дистанційної форми навчання в Україні. Молодий вчений.2019. № 6 (70) С. 346–351. URL : https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/2601/2585
12. Омельчук С. Степанова М Трансформація структури сучасного уроку української мови в умовах дистанцій-ного навчання. Педагогічні науки. 2021. Випуск 97. С.12–21.
13. Організація дистанційного навчання в школі : методичні рекомендації. URL : https://mon.gov.ua/static-objects/ mon/sites/1/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20 osvita-2020.pdf
14. Патрушева І. А. , Гера О. М., Діденко Н. В., та ін. Мобільні технології в школі: посіб. для вчителів / К.: Видавничий дім «Освіта», 2019. 175 с.
15. Чернецька Т. І. (Мієр Т. І.) Сучасний урок: теорія і практика моделювання : навч. посібник. К. : ТОВ «Праймдрук», 2011. 352 с.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FGEO)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
as.pedagogy/2025.1.17.pdf2 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.