Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27930
Назва: | Рок-музика 1990-2000-х років як феномен зарубіжної культури |
Автори: | Коціпуп, Максим Вікторович |
Приналежність: | Кафедра культурології 034 Культурологія |
Бібліографічний опис: | Коціпуп М. В. Рок-музика 1990-2000-х років як феномен зарубіжної культури : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 034 Культурологія / наук. кер. О. А. Сохацька; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк 2025, 49 с |
Дата публікації: | 2025 |
Дата внесення: | 16-чер-2025 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Країна (код): | UA |
Науковий керівник: | Сохацька, Оксана Анастасіївна |
Теми: | рок-музика глобалізація молодіжні субкультури музична культура альтернативний рок |
Короткий огляд (реферат): | Кваліфікаційна робота присвячена комплексному культурологічному дослідженню рок-музики 1990-2000-х років як феномена масової зарубіжної культури. У центрі дослідження - виявлення ролі та значення рок-музики в контексті соціокультурних процесів, що відбувалися наприкінці ХХ - на початку ХХІ століття. Спадщина року межі тисячоліть вивчається не лише як художній і музичний стиль, а як складне культурне явище, яке охоплює сферу глобалізації та молодіжного самовираження. Особливу увагу приділено трансформації рок-жанру в умовах глобалізаційних процесів, що сприяли активному культурному обміну, розширенню стилістичних меж року та виникненню нових піджанрів, таких як гранж, альтернативний рок, індастріал тощо. Наукова новизна дослідження також полягає у доповненні уявлень про роль рок-музики як одного з головних каналів самовираження молоді, формування її соціальної позиції та способу сприйняття. На прикладі творчості найвпливовіших колективів «Nirvana», «Linkin Park», «Rammstein», «Slipknot» та ін. - проаналізовано, яким чином лірична складова, візуальний стиль, концертні виступи та фанатська культура відображали кризові настрої епохи, впливали на формування цінностей, сприяли критичному ставленню до соціальних норм, політики, війни, культури споживацтва. У результаті цього дослідження було зроблено висновок, що рок-музика є динамічним явищем сучасної культури, яке має здатність до постійного переосмислення та адаптації, реагуючи на соціальні, культурні та технологічні зміни свого часу. Рок-музика не лише відображає тенденції культури, а й активно їх формує, бувши платформою для музичних інновацій. Рок залишається ядром багатьох молодіжних субкультур, які формували власні норми поведінки, естетику та систему цінностей. У 1990-2000-х роках рок-музика перестала бути винятково явищем західної культури, перетворившись на справді глобальний феномен. У роботі поєднано методи культурологічного, соціологічного та музикознавчого аналізу, що дозволяє забезпечити глибоке осмислення досліджуваного феномена. Результати бакалаврської роботи можуть бути використані для подальших наукових розробок у галузі культурології, історії музики та сучасного мистецтва; а також у викладанні дисциплін, пов’язаних із вивченням масової культури, музичних практик і молодіжних субкультур кінця ХХ - початку ХХІ століття. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27930 |
Тип вмісту: | Bachelor Thesis |
Розташовується у зібраннях: | FKiM_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
kotsipup_2025.pdf | 564,03 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.