Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27930
Назва: Рок-музика 1990-2000-х років як феномен зарубіжної культури
Автори: Коціпуп, Максим Вікторович
Приналежність: Кафедра культурології
034 Культурологія
Бібліографічний опис: Коціпуп М. В. Рок-музика 1990-2000-х років як феномен зарубіжної культури : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 034 Культурологія / наук. кер. О. А. Сохацька; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк 2025, 49 с
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 16-чер-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Науковий керівник: Сохацька, Оксана Анастасіївна
Теми: рок-музика
глобалізація
молодіжні субкультури
музична культура
альтернативний рок
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена комплексному культурологічному дослідженню рок-музики 1990-2000-х років як феномена масової зарубіжної культури. У центрі дослідження - виявлення ролі та значення рок-музики в контексті соціокультурних процесів, що відбувалися наприкінці ХХ - на початку ХХІ століття. Спадщина року межі тисячоліть вивчається не лише як художній і музичний стиль, а як складне культурне явище, яке охоплює сферу глобалізації та молодіжного самовираження. Особливу увагу приділено трансформації рок-жанру в умовах глобалізаційних процесів, що сприяли активному культурному обміну, розширенню стилістичних меж року та виникненню нових піджанрів, таких як гранж, альтернативний рок, індастріал тощо. Наукова новизна дослідження також полягає у доповненні уявлень про роль рок-музики як одного з головних каналів самовираження молоді, формування її соціальної позиції та способу сприйняття. На прикладі творчості найвпливовіших колективів «Nirvana», «Linkin Park», «Rammstein», «Slipknot» та ін. - проаналізовано, яким чином лірична складова, візуальний стиль, концертні виступи та фанатська культура відображали кризові настрої епохи, впливали на формування цінностей, сприяли критичному ставленню до соціальних норм, політики, війни, культури споживацтва. У результаті цього дослідження було зроблено висновок, що рок-музика є динамічним явищем сучасної культури, яке має здатність до постійного переосмислення та адаптації, реагуючи на соціальні, культурні та технологічні зміни свого часу. Рок-музика не лише відображає тенденції культури, а й активно їх формує, бувши платформою для музичних інновацій. Рок залишається ядром багатьох молодіжних субкультур, які формували власні норми поведінки, естетику та систему цінностей. У 1990-2000-х роках рок-музика перестала бути винятково явищем західної культури, перетворившись на справді глобальний феномен. У роботі поєднано методи культурологічного, соціологічного та музикознавчого аналізу, що дозволяє забезпечити глибоке осмислення досліджуваного феномена. Результати бакалаврської роботи можуть бути використані для подальших наукових розробок у галузі культурології, історії музики та сучасного мистецтва; а також у викладанні дисциплін, пов’язаних із вивченням масової культури, музичних практик і молодіжних субкультур кінця ХХ - початку ХХІ століття.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27930
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:FKiM_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kotsipup_2025.pdf564,03 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.